به گزارش اکونا پرس،

نقل از به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، آیین بزرگداشت حامیان برگزیده طرح اکرام ایتام و محسنین اداره جنوب غرب تهران ( مناطق ۹ و ۱۰) با حضور مدیرکل کمیته امداد استان تهران، معاون توسعه مشارکت های مردمی،رئیس اداره اکرام استان تهران، مدیران آموزش و پرورش و شهرداران و فرماندهان سپاه و جمعی از مدیران و مسئولان مناطق ۹ و ۱۰ تهران  و ۵۰ نفر از حامیان برتر و فرزندان ایتام و محسنین با هدف ایجاد ظرفیت برای ارتقای سطح ایتام و فرزندان محسنین  در جهت پیشرفت آنان برگزار و از حامیان نیکوکار تجلیل شد.

در این مراسم،سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران،ضمن قدردانی از خدمات حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین، گفت: خدمات اشتغال، مسکن، درمان، تحصیل، ازدواج، مشاوره، معیشت، تسهیلات قرض الحسنه، آموزش و فرهنگی بخشی از خدمات این نهاد به مددجویان است.
وی یکی از مهم‌ترین خدمات این نهاد را در بخش اشتغال و خودکفایی نام برد و گفت:  حوزه اشتغال  و خودکفایی این نهاد در زمینه کمک به توانمندی و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت از طریق استعداد سنجی، مشاوره شغلی، آموزش رایگان و در نهایت پرداخت تسهیلات اشتغال با توجه به شغل موردنظر اقدام می‌کند.
پرپنچی کاریابی برای مددجویان و فرزندان آن‌ها را از دیگر خدمات حوزه اشتغال این نهاد نام برد و تصریح کرد: این کار از طریق ایجاد ارتباط و در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی برای صاحبان مشاغل و کارفرمایان در قبال به‌کارگیری و استفاده از مددجویان تحت حمایت به‌عنوان نیروی کار انجام می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه تامین سرپناه مناسب و خدمات حوزه مسکن به‌عنوان یکی از نیازهای اصلی خانواده‌ها جزو مهم‌ترین خدمت ماندگار این نهاد است، ادامه داد: این نهاد در زمینه کمک به تعمیرات  و تأمین مسکن مددجویان شهری،مددجویان روستایی از محل تسهیلات بلاعوضو معوض، کمک خیران و آورده مددجو اقدام می کند.
وی بیان کرد: پرداخت کمک موردی، هزینه درمانی، پرداخت حق بیمه‌های اجتماعی مددجویان شهری و روستایی،توزیع سبد غذایی در بین کودکان دچار سوءتغذیه، کمک‌هزینه تأمین لوازم ضروری منزل، تسهیلات نظام‌وظیفه، پرداخت هزینه انشعابات (گاز، برق، آب) و عوارض شهرداری منازل مددجویان از جمله خدمات حوزه حمایت و سلامت برای خانواده‌های تحت حمایت است.
پرپنچی عنوان کرد: پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان، خدمات فرهنگی، تربیتی، آموزشی و اردویی و همچنین خدمات و مشاوره خانوادگی، تحصیلی، ازدواج ،روانشانسی و همچنین مشاوره حقوقی و قضایی نیز از دیگر سرفصل‌های خدمات این نهاد برای خانواده‌های تحت حمایت است.

بنابراین گزارش؛ در حاشیه این مراسم حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین در آستانه سال نو در قالب طرح شوق دیدار با فرزندان معنوی خود دیدار کردند.

همچنین ۱۲ دستگاه تبلت، ۵۰ عدد کارت هدیه ، ۲۵۰ سبد کالا و ۵۰ هدیه نقدی به ایتام و فرزندان محسنین حاضر در این مراسم اهداء شد.