کشور کانادا، در سال‌های اخیر مقصد محبوب مهاجرت برای تعداد زیادی از هم وطنان بوده است. دلایلی مثل نرخ بیکاری پایین، رفاه اجتماعی بالا و سهولت دریافت شهروندی کانادا، تاثیر غیر قابل انکاری در افزایش تقاضا برای «مهاجرت به کانادا» داشته‌اند. مهاجرت و زندگی در کشور کانادا، با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. در ادامه شما را به صورت کامل با این روش‌ها آشنا خواهیم کرد.

روش‌های مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کشور کانادا، از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. با هر روشی قانونی که به کشور کانادا مهاجرت کنید، تقریبا بعد از ۳ تا ۵ سال، می‌توانید اقامت دائم کانادا یا پاسپورت کانادایی خود را دریافت کنید. در حالت کلی، مهاجرت به کانادا از روش‌های زیر امکان‌پذیر است:

  1. مهاجرت تحصیلی به کانادا
  2. مهاجرت کاری به کانادا
  3. مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری
  4. مهاجرت به کانادا از طریق تولد
  5. مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج
  6. مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

در ادامه هر کدام از این روش‌ها را به صورت کامل خدمتتان معرفی خواهیم کرد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا:

امروزه ادامه تحصیل در کانادا و گسترش دایره ارتباطات جمعی در حوزه تخصصی در این کشور، یکی از بهترین شیوه‌های مهاجرت به کشور کانادا محسوب می‌شود. دانشگاه‌های برتر کانادا بسیار زیاد هستند و امکان ادامه تحصیل در این کشور برای متقاضیان (تقریبا تمام رشته‌ها) فراهم است.

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا:

برای تحصیل در کانادا، علاوه بر اینکه نباید گپ تحصیلی شما (فاصله آخرین مدرک تحصیلی تا زمان اقدام برای ادامه تحصیل مجدد در کانادا)، بیشتر از دو تا سه سال باشد، نیازمند ارائه رزومه خوب تحصیلی هستید.

در حالت کلی برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا به ارائه مدارک زیر نیاز دارید:

  • مدارک تحصیلی قبلی ترجمه‌شده (مدرک دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در صورت وجود داشتن)
  • مدرک زبان با توجه به نیازمندی‌های دانشگاه مربوطه (نتایج آزمون‌های آیلتس، تافل، GRE و GMAT)
  • ارائه SOP یا هدف از تحصیل و کاور لتر
  • توصیه‌نامه (دو الی سه توصیه‌نامه ترجیحا از استادان دانشگاه)
  • ریز نمرات ترجمه‌شده
  • رزومه تحصیلی و CV
  • گزیده‌ای از کارهای هنری (مخصوص رشته‌های هنری، معماری و شهرسازی)
  • مدرک مربوط به تمکن مالی (۱۳,۲۰۰ هزار دلار کانادا برای یک نفر)

مهاجرت کاری به کانادا:

مهاجرت کاری به کانادا، ارزان‌ترین روش مهاجرت به این کشور است. مهاجرت و کار در کانادا موجب می‌شود که، شما درآمد کافی برای زندگی در این کشور داشته باشید و از امکاناتی مثل بیمه بهداشت درمانی برخوردار شوید. در این روش، شما می‌توانید همسر و فرزندان (زیر ۲۱ سال) را همراه با خود به این کشور بیاورید. حتی ممکن است اقامت دائم خود و خانواده خود را از همان ابتدا دریافت کنید.

برای مهاجرت کاری به کانادا، داشتن شرایط عمومی الزامی است. همچنین مهاجرت کاری به این کشور، از طریق برنامه‌های مهاجرپذیری کشور کانادا امکان‌پذیر است.

برای مهاجرت کاری به کانادا باید شرایط عمومی زیر را داشته باشید:

  1. داشتن جاب آفر (پیشنهاد کاری) معتبر از طرف کارفرمای کانادایی
  2. مدرک زبان (آیلتس جنرال) با امتیاز ۵.۵
  3. مدارک معتبر مربوط به سابقه کاری مرتبط با پیشنهاد شغلی (مثل سابقه بیمه و …)
  4. سابقه تحصیلی مرتبط با شغل

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری:

سرمایه‌گذاری در کشور کانادا، یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا و کسب درآمد از این کشور است. میزان سرمایه‌گذاری در این کشور، با توجه به منطقه‌ای که برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنید، متفاوت است و شیوه‌های مختلفی دارد.

ازجمله روش‌های سرمایه گذاری در کانادا شامل موارد زیر است:

  • ثبت شرکت در کانادا
  • اوراق پس‌انداز کانادا (CSB)
  • صندوق قابل معامله در بورس (ETF)
  • گواهی سرمایه‌گذاری تضمینی (GIC)
  • سهام و….

مهاجرت به کانادا از طریق تولد:

برای پاسخ به این سوال که مهاجرت به کانادا از طریق تولد به چه صورتی امکان‌پذیر است، باید بدانیم کشورها در اعطای تابعیت خود از دو نوع سیستم پیروی می‌کنند: خاک و خون.

کشور کانادا در اعطای تابعیت به نوزادان از سیستم خاک پیروی می‌کند. به عبارتی اگر شما به عنوان فردی که تابعیت کانادا را ندارید، فرزند خود را در کشور کانادا به دنیا بیاورید، فرزندتان یک شهروند کانادا خواهد بود و از تمام مزایایی که سایر شهروندان کانادایی برخوردار هستند، بهره‌مند خواهد شد.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج:

مهاجرت از طریق ازدواج (فارغ از جنسیت) با کسی که کارت اقامت دائم کانادا را دارد یا شهروند کانادا محسوب می‌شود، یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا است.

با توجه به این که در سال‌های اخیر، افراد زیادی از طریق ازدواج صوری وارد این کشور شده‌اند، کشور کانادا در این زمینه سخت‌گیر محسوب می‌شود. در ضمن، اگر قصد دریافت اقامت کانادا از طریق ازدواج را دارید، داشتن صداقت در تمام این مسیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

فرد دارنده کارت اقامت دائم، باید حداقل دو سال از آغاز زندگی مشترکشان گذشته باشد و سه سال همسرش را حمایت مالی کند.

توجه داشته باشید، چندهمسری در کانادا غیرقانونی بوده و برای افرادی که چند همسر دارند فقط در صورتی می‌توانند از این طریق به کانادا مهاجرت کنند که فقط یک همسر قانونی داشته باشند.

مزایای مهاجرت به کانادا:

کشور کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهاست و کمترین میزان نژادپرستی در آن دیده می‌شود. نرخ بیکاری در این کشور پایین است به طوری که، نرخ بیکاری کانادا در سال ۲۰۲۱، حدود ۷.۸% پیش‌بینی می‌شود. پس از پیدا کردن شغل، افراد با پشتکار می‌توانند پیشرفت کنند و مهاجر بودن آن‌ها مانع پیشرفت آن‌ها نمی‌شود. در کانادا، مهاجران شهروند رده دوم محسوب نمی‌شوند و می‌توانند از مزایای حضور در کانادا بهره‌مند شوند.

به علاوه، بیمه سلامت کانادا، یکی از بهترین بیمه‌ها محسوب می‌شود و این بیمه عمومی برای شهروندان دارندگان تابعیت کانادا رایگان است. شما با سکونت در برخی از استان‌های این کشور (مثل استان بریتیش کلمبیا)، تحت پوشش بیمه عمومی رایگان آن منطقه قرار می‌گیرید.

در یک برآیند کلی، سطح رفاه عمومی کانادا بسیار بالا بوده و فاصله طبقاتی آن کم است. فرصت پیشرفت برای افراد فراهم بوده و افراد پس از دریافت پاسپورت می‌توانند در هر شهری که مایل هستند، سکونت کنند.

ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. همان طور که ملاحظه کردید، مهمترین دلیل مهاجرت به کانادا، دریافت اقامت و تابعیت کانادا، برای بهره‌مندی از مزایای آن است. برای دریافت اقامت دائم کانادا، باید ۷۳۰ روز در یک بازه ۵ ساله، در کانادا اقامت داشته باشید و پس از دریافت آن می‌توانید برای دریافت سینیزن‌شیپ و پاسپورت کانادا اقدام کنید. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کشور کانادا موجود است که در بالا به صورت کامل بهترین روش‌ها را معرفی کردیم. تمامی این روش‌های مهاجرتی کاملا قانونی بوده و در فرایند مهاجرت با مشکلاتی مواجه نخواهید شد.

در ادامه پیشنهاد می‌کنیم این مقاله‌ی جذاب را نیز مشاهده فرمایید: مهاجران مقصر چالش‌های اقتصادی نیستند...