به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،دکتر «محمدهادی زاهدی‌وفا» در دیدار چهره به چهره با مردم استان مرکزی به مناسبت هفته دولت با اشاره به اینکه طی یک سال اخیر، شخص رئیس‌جمهور و هیات دولت به ۳۱ استان کشور سفر کرده‌اند، گفت: حجم درخواست‌های مردم از وزرا و اعضای هیات دولت، حاکی از اعتماد نسبی مردم به دولت بود که درخواست خود را مستقیم به دولت منعکس کردند.

زاهدی‌وفا با بیان اینکه یکی از رهنمودهای مقام معظم رهبری بازسازی و نوسازی انقلابی و عقلانی در مدیریت دولت است، افزود: در این راستا علاوه بر رییس جمهور و اعضای کابینه ، رویکرد بدنه دولت نیز تا پایین ترین سطح باید در مسیر احیای اعتماد عمومی باشد.

وی تصریح کرد: با اینکه سال‌ها بر تکریم ارباب رجوع تأکید شده، اما هنوز برخی دستگاه‌های اجرایی نتوانسته اند با عملکرد خود رضایت عمومی را رقم بزنند و مردم این نارضایتی را به کل دولت تعمیم می‌دهند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: رابطه دولت و مردم باید از کوچک‌ترین مراجعات مردم با دستگاه‌های دولتی اصلاح و ترمیم شود.

وی با تأکید بر اینکه درخواست ما از ادارات تابعه وزارت کار در سراسر کشور این است که در مقام اداری، خود را خدمتگزار مردم بدانند، گفت: در سال دوم دولت، باید با تعریف شاخص‌ها، در جهت بهبود این شرایط حرکت کنیم، البته در سال اول دولت نیز این امر اجرایی شد؛ در حال حاضر شاهد بهبود شرایط هستیم ولی باید این رویکرد در بدنه همه دستگاه‌های اجرایی نیز عملیاتی شود‌‌.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: سال سختی را در اداره کشور تجربه کردیم با این وجود دولت توانسته اقدامات مثبت و تغییر و تحولاتی را در نظام اداری کشور، اقتصاد و سیاست خارجی رقم بزند.

زاهدی‌وفا در جریان سفر به استان مرکزی، ضمن حضور در میز خدمت و دیدار چهره به چهره با مردم استان مرکزی مسائل و مشکلات را بررسی و دستورهای لازم را برای رفع مشکلات صادر کرد.

حضور مستقیم در میان مردم راهبرد اصلی دولت مردمی سیزدهم

«فرزاد مخلص‌الائمه» استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: تغییر راهبرد پشت‌ میزنشینی به حضور مستقیم و بی‌واسطه در بین مردم از رویکردهای اصلی دولت مردمی سیزدهم است.

وی افزود: در سال نخست دولت سیزدهم، شخص رئیس‌جمهور و هیات دولت از ۳۱ استان بازدید کردند که این حضور در واقع یک رکورد بی‌سابقه را ثبت کرد.

استاندار مرکزی تأکید کرد: مقام معظم رهبری ششم شهریورماه سال گذشته به آسیب دیدن اعتماد عمومی اشاره کردند و این برنامه‌ریزی‌ها و حضور دولت در استان‌ها به سبب ترمیم این آسیب‌دیدگی است و امیدواریم به سطح قابل قبولی دست یابیم.