به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی‌اصغر عنابستانی» در چهل‌وهفتمین نشست ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی که امروز، دوشنبه بیست‌و‌سوم آبان‌ماه با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجموعه فرهنگی، ورزشی تلاش برگزار شد، تأکید کرد: از زمان ثبت درخواست و تقاضای مجوز کسب‌وکار تا صدور مجوز نهایی باید نهایتاً یک ماه زمان طول بکشد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: معتقدیم نظارت بر سلامت تولید و کسب‌و‌کارها نظارت اولیه باید تبدیل به نظارت ثانویه شود.
رشد ۳۶۸ درصدی صدور مجوزهای مشاغل خانگی نسبت به سال گذشته
«آزیتا همتیان» رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی نیز در این نشست با بیان اینکه چشم‌انداز توسعه مشاغل خانگی در دولت سیزدهم ترسیم شده است، گفت: ۲۳ نشست کمیته تخصصی مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ برگزار کرده‌ایم.
وی از صدور آنی بیش از ۹۵ درصد درخواست‌های مجوز مشاغل خانگی خبر داد و افزود: در صدور مجوزهای مشاغل خانگی نسبت به سال گذشته رشد ۳۶۸ درصدی به ثبت رسیده است.
همتیان با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار شغل خانگی در دولت سیزدهم ایجاد شده است، تصریح کرد: در زمینه ایجاد اشتغال خانگی نیز شاهد رشد ۳۹۱ درصدی بوده‌ایم.
وی اضافه کرد: بیشترین سهم پرداختی تسهیلات تکلیفی مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ متعلق به بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران است.
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با بیان اینکه اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سال ۹۷ در ۹ استان به صورت پایلوت آغاز شد، تصریح کرد: در حال حاضر این طرح در سه فاز شناسایی، توانمندسازی و ایجاد بازار در ۳۱ استان اجرا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: براساس این طرح با توانمندسازی بیش از ۵۹ هزار نفر به بیش از ۴۵ هزار فرصت شغلی دست یافته‌ایم.
در این نشست «امیر سیاح» رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌و‌کار وزارت اقتصادی و دارایی به ارائه گزارشی از روند صدور مجوزهای درگاه ملی کسب‌و‌کار در زمینه مشاغل خانگی پرداخت و حاضران نکات تخصصی، نقدها و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.