از آنجایی که موفقیت در درمان اعتیاد با پرهیز فوری و یا حتی طولانی مدت تعیین نمی گردد؛ مراکز ترک اعتیاد بر این باورند، زمانی که فرد واقعاً اختلال مصرف مواد مخدر را به خوبی درک کرده و احساس راحتی کند، که حتی در صورت بروز، خود به دنبال کمک و مراجعه به درمانگر خود باشد، موفقیت در درمان حاصل شده است.

معرفی ۷ کمپ ترک اعتیاد در تهران

در ادامه همراه ما باشید تا با معرفی ۷ کمپ ترک اعتیاد به مواد مخدر که در سطح تهران به صورت کاملاً مجاز مشغول به فعالیت هستند، آشنا شوید.

کمپ ترک اعتیاد موسسه راهی به سوی نور

اولین مرکز ترک اعتیاد در تهران که دارای مجوز از سازمان بهزیستی کشور بوده و قریب ۲۰ سال تجربه و فعالیت مفید در زمینه بهبود بیماران به اعتیاد را دارد. خدمات کمپ راهی به سوی نور با استفاده از جدیدترین و به روز ترین متدها و روش های درمانی، بهره‌گیری از کادر درمان مجرب و متخصص، داشتن امکانات و قابلیت های حداکثری جهت بهبود موفق‌تر بیماران توانسته اصلی ترین و کلیدی ترین ویژگی یک کمپ ترک اعتیاد خوب و قابل اعتماد را برای خود فراهم سازد که همین امر توانسته این موسسه را نسبت به دیگران متمایز کند.

ترک مواد مخدر اعتیاد آور

مراحل پذیرش در این مرکز به راحتی صورت گرفته و بیمار پس از مراجعه و طی گذراندن بررسی‌های پزشکی، تعویض لباس، دریافت وسایل شخصی، راهی سالن سم زدایی شده و در شروف روش های درمانی زیر نظر متخصصان به صورت شبانه‌روزی قرار می گیرد.

بهترین کمپ ترک اعتیاد با داشتن کادر و گروه درمان متخصص، فراهم آوردن یک محیط امن و عاری از هر گونه عوامل وسوسه انگیز به اعتیاد، ایجاد شرایط و جلسات مشاوره ای جهت بازپروری و شکوفایی استعدادهای بیماران به اعتیاد و در نهایت معرفی افراد بهبود یافته به مراکز کاریابی در بازگشت به فرد بهبود یافته به جامعه و شروع یک زندگی جدید در تلاش است.

کمپ دکتر جوادی

کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی نیز یکی دیگر از مراکز ترک اعتیاد دارای مجوز از سازمان بهزیستی کشور است. که به صورت کامل و دقیق روند درمان و ترک اعتیاد در آن کنترل می گردد. شایان ذکر است، دکتر مسعود جوادی رئیس مرکز ترک اعتیاد جوادی دارای ۱۴ سال سابقه کار تخصصی در این زمینه است که همین امر نویدبخشِ بهترین نتیجه جهت ترک اعتیاد و بازگشت به جامعه برای مراجعه کنندگان است.

از آنجایی که این مرکز تمامی اصول روانشناختی درمانی و سم زدایی را به بهترین نحو در خصوص بیماران اجرا می نماید؛ شخص با مراجعه به مرکز در اولین قدم و پس از مراحل پذیرش وارد پروسه سم زدایی تدریجی می گردد. که پس از آن عملیات درمانی با توجه به برنامه ریزی های دقیق مرکز زیر نظر متخصصان آغاز میگردد. لازم به ذکر است کلینیک دکتر جوادی مجهز به مرکز فوق تخصصی کاشت و ایمپلنت نالتروکسان در ایران است.

مرکز ترک اعتیاد طلوع تهران

یکی از معتبرترین و برجسته‌ترین مراکز ترک اعتیاد در تهران کمپ ترک اعتیاد طلوع تهران است. در این مرکز علاوه بر عملیات سم زدایی، سیستم UROD و انجام ایمپلنت توسط متخصصان واقع در مرکز صورت می گیرد.

قابلیت دیگر این مرکز و از امتیاز های بارز آن نسبت به سایر مراکز، دارا بودن دو بخش مجزا جهت بستری بانوان و آقایان است. پذیرش در این مرکز کاملاً طبق خواسته بیماران بوده و با توجه به نظر بیمار در اتاق های دو تخته، سه تخته و یا VIP اسکان داده می شود.

علاوه بر ویژگی های یادشده امکانات ویژه ای چون: ونتیلاتور، دستگاه نوار قلب، دستگاه نوار مغز، Rtms برای بیماران در نظر گرفته شده است. در کنار تمام این ویژگی ها علاوه بر برنامه های دقیق و علمی جهت بازپروری و رهایی فرد از اعتیاد، جلسات مشاوره فردی و کلاس های گروه درمانی نیز تا پس از بهبودی ادامه داشته، به نحوی که شخص پس از ترخیص طبق برنامه‌ای منظم به صورت مداوم با مشاور مرکز در ارتباط بوده تا به راحتی بتواند زیر نظر مشاور نسبت به شرایط قوی بوده و دچار خود نگردد. که در صورت بروز عود مشاور مجدد او را تحت درمان و بازگشت به کمپ قرار خواهد داد.

مرکز  ترک اعتیاد نوروکمپ

کلینیک نوروکمپ تهران یکی از معتبرترین کمپ های خصوصی ترک اعتیاد در تهران است. که با ۱۸سال سابقه در حوزه درمان اعتیاد مشغول به فعالیت است. این کمپ دارای امکانات و خدماتی چون موارد زیر است.

  • امکانات تفریحی

  • امکانات رفاهی

  • امکانات درمانی

این مرکز که به صورت وی آی پی به مراجعین خود خدمات می دهد. بر این اصل استوار است که، مرکز فوق یک کمپ ترک اعتیاد نیست، بلکه هدف اصلی آن درمان اعتیاد است.

نورو کمپ با بهره‌گیری از مجوزهای رسمی، امکان ترک انواع مواد محرک و توهم زا را برای مراجعین خود فراهم می سازد. بیمار با توجه به خواسته و نظر خود پس از مراجعه به کمپ پذیرش شده و کلیه روحیات و شرایط او در همان ابتدا پالایش و کنترل می گردد. سپس طبق نظر پزشکان مرکز در مسیر درمان قرار می گیرد.

مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی

با توجه به اینکه یکی از مهمترین موارد در انتخاب مراکز کمپ ترک اعتیاد، امکانات و قابلیت های خاص آن مجموعه است؛ کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی از جمله مراکز شناخته شده در این امر می باشد. این مرکز علاوه بر دارا بودن مجوز رسمی از سازمان بهزیستی کشور، دارای خدمات ویژه هتلینگ، درمان در اتاق های خصوصی، پذیرش بانوان و آقایان، اعزام آمبولانس در مواقع اضطرار به صورت ۲۴ ساعته است.

کلینیک ترک اعتیاد آرمان

در کلینیک ترک اعتیاد آرمان خدمات ویژه جهت درمان بیماری های روانشناسی و روانپزشکی ارائه می شود. کلیه روند در این مرکز زیر نظر درمانگران و پرستاران متخصص در مطلوب ترین شرایط صورت می گیرد. خدمات در این مرکز در طی دوره های ۱۵ الی ۲۱ روزه ارائه می شود. پزشک در تمامی مراحل به صورت روزانه با بیمار در ارتباط است. به خوبی او را در جریان شرایط بیماری و پیش‌آمدهای آن قرار می دهد. شایان ذکر است، خدمات سرپایی و درمان در کمترین زمان صورت گرفته، به نحوی که تجویز دارو به صورت روزانه و جلسات روان درمانی دو بار در هفته صورت می پذیرد.

مرکز ترک اعتیاد نشاط

در نهایت هفتمین مرکز ترک اعتیاد در لیست 7 کمپ ترک اعتیاد به مواد مخدر، مرکز ترک اعتیاد نشاط است. این مرکز همانند سایر مراکز ترک اعتیاد مجاز، خدمات خود را بر اساس سازمان بهزیستی ارائه می دهد و علاوه بر آن از سیستم امنیتی نیز بهره برده و روانشناسی بالینی را از جمله خدمات خود قرار داده است. این مرکز با تجربه ۱۰ ساله خود بهترین فضا را برای مراجعه به همراه آموزش کار و کارآموزی، برنامه غذایی اصولی، کلاسهای ویژه جهت بازپروری و شکوفایی استعدادهای بیماران، ویزیت های تخصصی روانپزشکی، درمان های آر تی ام اس و سرم تراپی ارائه می دهد.

درنهایت

جامعه درمان اعتیاد، شاهد افزایش مراکز ترک اعتیاد خصوصی و دولتی است. که هرکدام از این مراکز به تناسب نوع خدماتی که ارائه می دهند؛ تفاوتهای چشمگیری بایکدیگر دارند. 7 کمپ ترک اعتیاد به مواد مخدر در این مطلب به عنوان مراکز مجاز و معتبر در سطح تهران معرفی شدند تا شخص بیمار به اعتیاد با آگاهی بهتر بتواند مراکز ترک اعتیاد را بررسی و بر اساس خواسته خود انتخاب نماید؛ چراکه خواسته قلبی فرد بیمار برای رهایی از اعتیاد اصلی ترین قدم در این مسیر است.