به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، نعمت الله ترکی در این سفر در نشستی صمیمی با روسای هیات مدیره کانون های بازنشستگی استان دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه، آرش رشادتمند، مدیر استان خوزستان، گزارش کوتاهی از وضعیت صندوق در موضوعات بازنشستگی و شاغلین مشترک و وضعیت پوشش حمایتی آنها ارائه کرد.

سپس روسای کانون های بازنشستگی ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند آقای ترکی در حوزه بیمه تکمیلی، کسورات حقوق و … در مدت کوتاه سرپرستی ایشان، دیدگاه ها، مطالبات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.

روسای کانون های بازنشستگی استان خوزستان با تأکید بر یکی از مطالبات مهم خود که ارتقای صندوق به سازمان بازنشستگی کشوری است، اقدامات انجام شده در دوران سرپرستی آقای ترکی را مایه امیدواری بازنشستگان دانستند و برحمایت همه جانبه خود از برنامه های سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کردند.

در ادامه جلسه، ترکی، ضمن تشریح وضعیت صندوق، گفت: نسبتِ استاندارد شاغل به بازنشسته در یک صندوق بیمه ای، در بهترین حالت، می بایست ۷ نفر شاغل به ازای هر یک نفر بازنشسته باشد که از این حیث صندوق در وضعیت مطلوبی نیست.

او تصویب قوانین و مقررات در دوره های مختلف را باعث این ناترازی دانست و افزود: لازم است با برنامه ریزی های دقیق و حساب شده، این عدد به نسبت استاندارد نزدیک شود.

ترکی در پایان ضمن تشریح برنامه های در دست اقدام صندوق بازنشستگی کشوری، از تشکیل کمیته های مختلف فنی و فرهنگی و اجتماعی در صندوق خبر داد و افزود: حضور کانون ها و نخبگان حوزه بازنشستگی در کمیته های مذکور در راستای تحقق مطالبات بازنشستگان بسیار حائز اهمیت است.