به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری ، «نعمت‌الله ترکی» امروز (چهارشنبه) در جریان بهره برداری از طرح توسعه شرکت آپاداناسرام در استان قزوین که با حضور مقامات استانی انجام شد، تعداد واحدهای اقتصادی تحت پوشش این صندوق را ۱۹۵ واحد ذکر کرد و اظهار داشت: از این تعداد، ۵۶ واحد غیرفعال و نیمه فعال بوده که سیاست ما احیا و فعال سازی آن ها است که امیدواریم با رفع مشکلات آنها و فعال شدن این واحدها در نیمه نخست سال آینده، برای حدود ۲۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شود.

ترکی با بیان اینکه «بیش از یک میلیون و ۶۶۰ هزار بازنشسته و وظیفه بگیر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند» گفت: شرکت های صندوق بازنشستگی وظیفه‌ تامین منابع برای پرداخت حقوق بازنشستگان را برعهده دارند و بر همین اساس است که سیاست حمایت و پشتیبانی از واحدهای اقتصادی زیر مجموعه در دستور کار قرار دارد.

ظرفیت تولید آپاداناسرام باید دو برابر شود

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره راه اندازی خط ۷ پولیش شرکت آپاداناسرام گفت: این شرکت حدود ۳۰ هکتار فضای مسقف از مساحت ۱۳۰ هکتاری در اختیار دارد و با توجه به یکپارچگی و استاندارد بودن تجهیزات و امکانات آن، باید بیش از آنچه امروز تولید و سودآوری دارد، اثربخش باشد.

ترکی ظرفیت تولید این شرکت را ۶ میلیون مترمربع در سال ذکر کرد و گفت: قول داده شده در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ ظرفیت تولید شرکت دو برابر شده و به ۱۲میلیون مترمربع در سال برسد که با تحقق این مهم، میزان اشتغالزایی آن به حدود ۴۰۰ نفر به طور مستقیم خواهد رسید؛ 

به گفته وی، تا پایان امسال خطوط آپاداناسرام تا حداقل ۸۰ درصد فعال خواهد شد.

وی با اشاره به استقرار اعضای هیات مدیره این شرکت از هفته آینده به صورت مستقیم و همیشگی در کارخانه ادامه داد: به طول کلی، مدیریت کارخانه از راه دور ممنوع شده و تمام دفاتر کارخانه در هر بخش تهران به جز حوزه فروش، دیگر فعالیت نخواهند کرد.

اقداماتی برای حل مشکلات آپاداناسرام

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین افزود: این کارخانه در استان قزوین می‌تواند ظرفیت بسیار بالایی ایجاد کند و برای بخش صادرات آن هم هماهنگی های لازم انجام شده که البته با مشکلاتی مواجه است، اما از سوی شرکت گسترش تجارت زیر نظر صندوق بازنشستگی کشوری، در راستای صادرات محصولات این کارخانه اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

ترکی خاطرنشان کرد: در خصوص مشکلات لجستیکی، حمل و نقل و انبار واحدهای صندوق بازنشستگی هم، صندوق آمادگی لازم را برای مساعدت دارد و با توجه به وجود زیرساخت، منابع و امکانات برای رونق کارخانه مذکور در قزوین، تدبیر لازم برای فعال شدن کامل این کارخانه اندیشیده خواهد شد.

ترکی اذعان کرد: یک پرونده قضایی با شرکت خارجی در این کارخانه وجود دارد که تصمیم‌گیری در این زمینه انجام می‌شود و یک مورد حقوقی هم با بانک عامل وجود دارد که هفته آینده طی جلسه‌ای موضوع بررسی و پیگیری خواهد شد.

بازسازی و ارتقای ۳ماهه خط تولید آپادانا سرام

مدیرعامل شرکت آپاداناسرام نیز در این مراسم با اعلام اینکه «در راستای مقابله با تحریم ها و تلاش برای بومی‌سازی داخلی، باهمت کارشناسان شرکت آپاداناسرام، خط ۷ پولیش این شرکت پس از ۸ سال راه اندازی شده است» گفت: در راستای افزایش بهره وری و با توجه به نیاز بازار به کاشی های سایز بزرگ و محصولات لعاب پولیشی، راه اندازی خط شماره ۷ پولیش گرانیت که از سال ۹۴ بطور کامل متوقف شده بود در دستور کار تعمیر، بازسازی کلی وراه اندازی قرارگرفت.

«مهرزاد پورکریم» با تاکید بر اینکه اجرای این طرح توسعه توسط شرکت های خارجی هزینه های هنگفتی به همراه داشت، گفت: به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا این طرح توسط پرسنل متعهد ومتخصص شرکت آپاداناسرام و با تکیه بر دانش فنی و ظرفیت های داخلی انجام شود و در عمل با اجرای آن بیش از ۲۱۰هزار یورو در هزینه های پیش بینی شده برای اجرای آن صرفه جویی ارزی شد. 

پورکریم تصریح کرد: عملیاتی شدن این طرح در راستای مقابله با تحریم های ظالمانه و بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز در آپاداناسرام انجام شده است.

او با تاکید براین نکته که این خط تولید در یک دوره زمانی ۹۰روزه تعمیر و به بهره برداری رسیده است، اظهارداشت: راه‌اندازی این خط تولید در کمترین زمان ممکن پس از ۸ سال توقف، محقق شده که رکوردی در تعمیر و توسعه یک خط تولید متوقف شده محسوب می شود.

اضافه شدن خط جدید برای تولید محصولات سایز بزرگ 

وی با اشاره به تولید محصولات در اندازه های کوچک و حداکثر تا اندازه ۶۰در ۶۰ گفت: این خط تنها سایزهای کوچک تولید می کرد که در طرح بازسازی و توسعه خط، با تلاش واحد فنی و مهندسی شرکت، تغییراندازه و بزرگ کردن خط برای تولید و پولیش کاشی های اندازه ۱۰۰ در ۳۳ ، ۶۰در ۴۰،  ۱۰۰ در ۵۰ و ۱۲۰ در ۶۰ برای تامین و تکمیل سایر محصولات شرکت آپاداناسرام در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آپاداناسرام همچنین با بیان اینکه «با راه‌اندازی این خط، در عمل یک خط تولید جدید در زمینه ساخت محصولات دراندازه های بزرگ به خطوط اندازه بزرگ شرکت آپادانا سرام در بخش سالن پرسلان اضافه می شود»، گفت: در حال حاضر با ۴ خط تولید محصولات اندازه بزرگ موجود، می توان به طور همزمان اندازه های استراتژیک ۸۰ در ۸۰، ۱۲۰ در ۶۰، ۱۰۰ در ۴۰ و ۱۰۰ در ۳۳ را تولید و به بازار عرضه کرد.

به گفته پورکریم، با راه اندازی این خط، شرکت آپاداناسرام جزء معدود شرکت های ایرانی است که برای نخستین بار می تواند ۴ محصول را به طور همزمان تولید کند.

وی تصریح کرد: همین تنوع در محصول می تواند به افزایش مزیت رقابتی در این صنعت مهم در کشور کمک کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و هیات همراه، سپس از خط تولید شرکت آپاداناسرام و بخش های مختلف آن بازدید کردند.