به گزارش اکونا پرس،

امیر خجسته در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به دیدار با وزیر آموزش و پرورش، گفت: متاسفانه عموم معلمان دارای شغل دوم هستند، مسائل مالی و معیشتی ذهن آن‌ها را درگیر کرده و به‌یقین این مسئله بر تعلیم و آموزش دانش‌آموزان تاثیر می‌گذارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جامعه بزرگ آموزش و پرورش به‌عنوان رکن اصلی پیشرفت کشور نیازمند حمایت‌های همه جانبه دستگاه‌های دولتی و مجلس است.

خجسته با تاکید بر اینکه تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان شایسته نیست اضافه کرد: تاخیر در پرداخت حق و حقوق پایان خدمت فرهنگیان همه ساله موجب اعتراضات شدید آن‌ها شده و مکدر شدن آنان را در پی داشته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف است در سال های 96 تا 97 حقوق بازنشستگان را همسان کند، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در این راستا با تصویب دوفوریت طرح استفساریه افزایش حقوق کارمندان در سال 97، توانست حقوق پایین‌ترین طبقات حقوق بگیر را 20درصد افزایش داد.

وی با تاکید براینکه تبعیض فاحشی در میان وزارت آموزش و پرورش و سایر وزارتخانه‌های دولت وجود دارد و سالیان سال این که به آن توجه نمی‌شود، اظهارکرد: متاسفانه اهمیت جایگاه قشر فرهنگی هنوز برای مسئولان قابل فهم نشده در حالی که بار مولد جامعه بر دوش همین قشر از جامعه سنگینی می‌کند.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش، تحقق موفقیت در عرصه‌های مهم فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را موجب خواهد شد، گفت: باید با همدلی و انسجام میان دولت و مجلس فضای فکری و مدیریتی آموزش و پرورش کشور سرو و سامان یافته و توجه به قشر فرهنگی در اولویت‌ تمامی تصمیمات قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در این دیدار نماینده مردم همدان و رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس به موضوع تخلفات مالی صندوق ذخیره فرهنگیان و واگذاری بانک سرمایه به بحث و تبادل نظر نیز پرداخته شد که بررسی مسایل مختلف و راهکارهای موجود برای برون رفت از شرایط فعلی به جلسه آتی طی روزهای آینده موکول شد.