به گزارش اکونا پرس،

محمد مهدی زاهدی با اشاره به لزوم برگزاری امتحان برای استخدام معلمان حق‌التدریس، گفت: براساس قانون هرگونه استخدام خارج از برگزاری آزمون ممنوع است؛ هر نوع به‌کارگیری نیرو به عنوان استخدام مشروط به برگزاری آزمون است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: معلمان حق‌التدریس برای تبدیل وضعیت باید آزمون دهند؛ براساس طرح کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزاری آزمون به عهده آموزش و پرورش بود که نمایندگان در صحن علنی با آن مخالفت کردند.

وی با بیان اینکه در صورتی که بکارگیری معلمان حق‌التدریس بدون برگزاری آزمون باشد به نتیجه رسیدن آن مراحل و یا زمان زیادی نیاز دارد و قابل کنترل نخواهد بود، خاطرنشان کرد: برخی افراد مطرح می‌کنند برای به کارگیری معلمان حق‌التدریس سقفی مشخص شود به طور مثال 20 هزار نفر بدون برگزاری آزمون استخدام شوند در پاسخ به این عزیزان باید گفت از بین این تعداد نیرو چگونه 20 هزار نفر را انتخاب کنیم؛ حتی این کار نیز به برگزاری آزمون نیاز دارد.

زاهدی با بیان اینکه معلمان حق‌التدریس باید از نظر علمی سنجیده شوند، ادامه داد: این معلمان باید از حداقل سواد برخوردار باشند و مدرک و توانمندی لازم برای معلم بودن را داشته باشند نمی‌توان بی‌حساب و کتاب معلمی را برای آموزش دانش‌آموزان به کلاس‌های درس فرستاد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: معلمی شغل بسیار با اهمیتی بوده چراکه معلم فردی است که انسان تربیت می‌کند؛ مدارس پایگاه انسان‌سازی در کشور هستند نمی‌توان مدرسه و کلاس درس را به فردی که صلاحیت حرفه‌ای مناسب و کافی نداشته باشد سپرد.