به گزارش اکونا پرس،

حمیدرضا حاجی‌بابایی در برنامه تلویزیونی پرسشگر شبکه آموزش آنچه در مدرسه معین و ماجرای آزار جنسی گروهی از دانش‌آموزان اتفاق افتاد را یک زخم ملی دانست و گفت: «زخم ملی را سیاسی نکنید، زیرا ظلم در حق آموزش و پرورش است. از این موقعیت استفاده کنیم. باید همه آن‌ها که غفلت کردند و آموزش و پرورش را محور قرار ندادند برگردند و اشتباهشان را جبران کنند.»

حاجی‌بابایی ادامه داد: «راهکار آموزش و پرورش پول خرج کردن است و معتقدم پول نفت باید برای آموزش و پرورش خرج شود.»

وزیر اسبق آموزش و پرورش افزود: «در سال 91، 225هزار مدیر و مربی پرورشی و تربیتی داشتیم. اتفاقات ناخوشایندی که در مدارس رخ می‌دهد به علت نداشتن مدیر و معاون است. نقش مدیر و معاون کار آموزشی است نه اداری. این که تعداد نیروی پشتیبان کم شده است و از یک نفر به ازای هر 30 دانش‌آموز به یک نفر به ازای هر 70 دانش‌آموز رسیده یعنی تعداد مدیران، معاونان، ضریب امنیت مدارس و کیفیت مدارس را کاهش دادیم.»

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی افزود: «راهکار ساماندهی نیروی انسانی رتبه‌بندی و مهندسی نیروی انسانی است. قرار شد در دانشگاه فرهنگیان 23هزار نفر جذب کنیم که نیرو به ازای بازنشسته‌ها جبران شود.»

او گفت: «امسال دانشگاه فرهنگیان باید بالای 50هزار دانشجو بگیرد. قلب سند تحول، معلم است اگر چهار سال روی تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان کار کنید دچار بسیاری مشکلات نمی‌شویم. این در حالی است که دانشگاه فرهنگیان را در این پنج سال تقریبا تعطیل کردیم و پردیس‌های دانشگاه کم جمعیت و خالی است.»

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «قانون برنامه ششم و سند تحول می‌گوید جز از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی نباید نیرو جذب شود. وزیر آموزش و پرورش نیز در حال پیگیری برای جذب 25 هزار دانشجو-معلم است.»