به گزارش اکونا پرس،

پیروزی استقلال در فینال جام حذفی سال ۱۳۷۸ برابر بهمن کرج، در واقع پایانی بر حیات این تیم و تولد دوباره پیکان بود. تقابل استقلال و پیکان در ادوار مختلف لیگ برتر شاهد لحظات و تلخ و شیرینی برای هر دو تیم بوده و به همین جهت مصاف این دو تیم همواره حساسیت های خاص خود را به همراه داشته است. در ادامه نگاهی به اتفاقات جالب در تقابل این دو تیم خواهیم داشت.

تساوی برابر پیکان و تعارف عنوان قهرمانی به پاس تهران

در سومین دوره رقابت های لیگ برتر، تیم های استقلال و پاس تهران رقابت نزدیکی برای کسب عنوان قهرمانی داشتند؛ استقلال با یک امتیاز زیادتر از پاس صدرنشین بود و در فاصله سه هفته به پایان رقابتها به مصاف پیکان رفت. آبی پوشان در حالیکه با یک گل از خودروسازان پیش بودند، در آخرین دقیقه گل تساوی را دریافت کردند تا در هفته ای که پاس هم به نتیجه مساوی دست یافته بود، بهترین فرصت برای افزایش فاصله با جدی ترین رقیب خود را از دست بدهد؛ رقیبی که در پایان جام قهرمانی را از چنگ استقلالی ها ربود. تک گل پیکان را مهاجم سابق استقلال بهمن طهماسبی به ثمر رساند.

پیکان سوبله چوبله

استقلال پیش از تجربه چهار برد متوالی در دربی، یک بار طعم شکست های متوالی را چشیده بودند، آن هم در مقابل پیکان. خودروسازان تهرانی در دوره های ششم و هفتم لیگ برتر در هر دو دیدار رفت و برگشت استقلال را مغلوب کردند؛ در لیگ برتر ششم و دیدار رفت لیگ برتر هفتم، ساموئل داربینیان مربی پیکان بود و در دور برگشت لیگ برتر هفتم علی اصغر مدیرروستا هدایت این تیم را بر عهده داشت.

آخرین سکانس از حضور ناصرخان در فوتبال ایران

استقلال لیگ برتر هفتم را با مربیگری حجازی شروع کرد اما نتوانست نتایج قابل قبولی را کسب کند. در هفته دوازدهم لیگ برتر، آبی پوشان به مصاف پیکان با هدایت ساموئل داربینیان رفتند. شاگردان مرحوم حجازی در همان ۲۰ دقیقه اول بازی با دو گل از حریف پیش افتادند و به نظر می رسید پس از چند بازی، تیم حجازی به یک برد دلچسب دست خواهد یافت اما این پایان کار نبود و پیکان در ادامه بازی ۳ بار دروازه استقلال را در حضور هوادارانش باز کرد تا شکست تلخی در کارنامه این تیم و حجازی ثبت شود. با وجود شکست آبی پوشان، پس از این بازی هواداران به شدت ناصر حجازی را تشویق کردند. از دیگر صحنه هایی که در خاطر هواداران باقی مانده، گریه های فرهاد مجیدی پس از پایان بازی و دلداری دادن ناصر حجازی به این ستاره محبوب استقلالی ها بود. این بازی آخرین حضور ناصرخان روی نیمکت مربیگری در فوتبال ایران بود و پس از آن حجازی در میان تشویق های بی امان و بی سابقه هوادارانش از فوتبال ایران رفت.

دوئل رحمتی و قلعه نویی

شدت اختلافات بین رحمتی و ژنرال استقلال در لیگ برتر سیزدهم باعث شد تا سنگربان آبی پوشان از این تیم جدا شود تا در چهاردهمین دوره این رقابتها از دروازه پیکان محافظت کند. تقابل دو تیم، به ویژه در دیدار رفت، تحت الشعاع حواشی این دروازه بان و سرمربی استقلالی قرار داشت و همه در انتظار برخورد این دو با یکدیگر بودند اما این اتفاق نیفتاد. مهدی رحمتی پیش از آغاز بازی از روبرو شدن با قلعه نویی خودداری کرد و با یک دسته گل تنها به سوی هواداران استقلال رفت و به شدت از سوی آنها تشویق شد. البته نتیجه هر دو بازی رفت و برگشت به سود آبی پوشان رقم خورد و رحمتی نتوانست دروازه پیکان را مقابل تیم سابقش بسته نگه دارد.

۸ دقیقه طوفانی و هت تریک تاریخ ساز آرش آقای گل

هفته دوازدهم از هشتمین دوره لیگ برتر، آرش برهانی یک رکورد تاریخی را در دیدار مقابل پیکان به نام خود ثبت کرد. در این بازی سریع ترین هت تریک تاریخ لیگ برتر ایران توسط آرش برهانی رقم خورد. برهانی اولین گل خود را در دقیقه ۳۳ و ۳۰ ثانیه از نقطه پنالتی به ثمر رساند و در دقیقه ۴۱ و ۵ ثانیه سومین گل خود را وارد دروازه محمد محمدی سنگربان پیکان کرد تا با زدن سه گل در فاصله ۷ دقیقه و ۳۵ ثانیه، سریع ترین هت تریک تاریخ لیگ برتر را به نام خود ثبت کند.

جی لوید ساموئل

حدود شش سال پیش بازیکنی با سابقه بازی در لیگ برتر انگلیس به فوتبال ایران آمد و به استقلال پیوست. وی که در رده های پایه برای انگلیس بازی کرده بود، در رده بزرگسالان برای ترینیداد و توباگو بازی کرد. این هافبک سیه چرده با سابقه بازی در تیم های آستون ویلا، بولتون و کاردیف سیتی به استقلال پیوست و پس از سه سال از جمع آبی پوشان جدا شد و همراه با سیدمهدی رحمتی به پیکان رفتند. علت جدایی این بازیکن از استقلال، عدم انجام تعهدات مالی از سوی باشگاه بود که با دلخوری این بازیکن و در نهایت جدایی او همراه شد. او جیلوید ساموئل بود که در لیگ برتر ایران فقط در دو تیم استقلال و پیکان بازی کرد. حدودنه ماه پیش جیلوید ساموئل بر اثر حادثه تصادف، در سن ۳۷ سالگی درگذشت.