به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسنا،  عصر روز یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ حرم شاهچراغ(ع) مورد حمله تروریستی واقع شد .  بلافاصله بعد از وقوع حمله تروریستی نیروهای انتظامی و امنیتی وارد صحنه شدند که بنا بر گزارش‌ها، عامل اصلی حمله تروریستی دستگیر شده و در اختیار نیروهای امنیتی است.

امروز نیز کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با این موضوع جلسه خواهد داشت و احتمالا هیاتی از نمایندگان برای بررسی حمله تروریستی اعزام خواهند شد.

ابراهیم عزیزی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: طبق اطلاعات بدست آمده مسئولیت حمله تروریستی در حرم شاهچراغ را داعش جنایتکار به عهده گرفته است.

تاکنون و با تحقیقات صورت گرفته ۴ نفر مظنون مرتبط با این حادثه دستگیر شده‌اند. تروریست اصلی که اقدام به تیراندازی در حرم کرده و بلافاصله دستگیر شده بود، در اختیار بازپرس قرار گرفته و بازجویی و تحقیقات از او در حال انجام است. حال یکی از مجروحان حادثه شب گذشته نیز وخیم اعلام شده است.

آخرین وضعیت مصدومان حادثه تروریستی حمله به شاهچراغ را تا پیش از ظهر امروز اینجا بخوانید.

سید ابراهیم رییسی رئیس‌جمهور در دقایق اولیه این حادثه در تماس‌های تلفنی با وزیر کشور و استاندار فارس بر بکارگیری همه امکانات درمانی برای مداوای مجروحان و هم چنین شناسایی و تعقیب همه عوامل این جنایت تأکید کرد و به وحیدی مأموریت داد ابعاد امنیتی این موضوع را با قاطعیت و فوریت بررسی و نتیجه را گزارش کند.

رئیس جمهور در پیام تسلیتی به همین مناسبت مناسبت تاکید کرد که وزارت اطلاعات و سایر دستگاه های مسئول اطلاعاتی ، امنیتی و انتظامی و قضایی باید با سرعت و دقت، دست های آشکار و پنهان این جنایت شقاوت‌آمیز را شناسایی و به سر پنجه عدالت بسپارند تا به مجازات جنایات ننگین خود برسند .

احمد وحیدی وزیر کشور در واکنش به این حادثه در تماس تلفنی با استاندار فارس تاکید کرد که در هماهنگی با سایر دستگاه های ذیربط، تدابیر لازم برای حفظ آرامش اجتماعی و همچنین پیگرد عوامل عملیات تروریستی را به عمل آورده و رسیدگی به وضعیت مصدومان این حادثه را به فوریت در دستور کار قرار دهند.

وزیر کشور صبح دوشنبه ۲۳ مرداد نیز برای بررسی موضوع این حمله تروریستی به شیراز سفر کرد و در سخنانی عکس‌العمل نیروهای حفاظتی و امنیتی حرم مطهر در ابتدای وقوع حادثه تروریستی را به موقع توصیف کرد و افزود: هم اینک نیز کار در کنترل نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی است و بر اوضاع مسلط هستند.

وی در هشدار به تروریست‌ها تاکید کرد: کسانی هم که در این کار همکاری، مشارکت و پشتیبانی کردند به شدت به عقوبت خواهند رسید و دشمنان ملت رها نخواهند شد.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ در شیراز تاکید کرد : عاقبت دردناکی در انتظار عاملین، آمرین و پشتیبانان جنایت شاهچراغ خواهد بود.

دادستان کل کشور  نیز در پیامی ضمن محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ(ع)، دستور رسیدگی ویژه به پرونده و برخورد قاطع با عامل یا عاملان این جنایت  را صادر کرد.

هم‌چنین محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به این حمله تروریستی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، حمله تروریستی در حرم شاهچراغ را که منجر به شهادت یک نفر و مجروح شدن جمعی از خادمان و مردم عزیز شد را به شدت محکوم و تاکید کرد: ناامن سازی کشور و برهم زدن آرامش مردم و مختل کردن زندگی روزمره مردم پروژه همیشگی دشمنان ملت ایران بوده که در هفته‌های اخیر شدت یافته اما با هوشیاری نیروهای امنیتی خنثی شده است. ملت ایران از دستگاه قضایی انتظار دارد مانند همیشه مرتکبین و مسببان این جنایت را با قید فوریت به اشد مجازات برساند.

محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور نیز در تماس تلفنی با استاندار فارس ضمن تسلیت به خانواده داغدیده، وضعیت سلامت و درمان مجروحان را پیگیری و بر بررسی همه جانبه ابعاد حادثه، ضرورت پیشگیری از تکرار وقوع اینگونه اتفاقات و ایجاد آرامش روانی در میان مردم تاکید کرد.

برخی از نمایندگان مجلس نیز با محکوم کردن این حمله تروریستی بر برخورد قاطع با عوامل آن تاکید کردند.

محمدحسن آصفری نائب رئیس کمیسیون امور کشور و شوراها ضمن محکومیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ گفت: این شهادت‌ها ملت ایران را بیدارتر کرده و ماهیت جریان تروریستی و تکفیری را برای جهانیان روشن‌تر می‌کند. جنایت تکفیری‌ها با صهیونیست‌ها که از طریق داعش دست به حملات تروریستی به حرم شاهچراغ زدند را محکوم می‌کنیم. ان‌شاءالله پاسخ این عناصر تروریستی هرچه سریع‌تر از سوی جبهه مقاومت داده خواهد شد. این شهادت‌ها ملت ایران را بیدارتر کرده و ماهیت جریان تروریستی تکفیری را برای مردم جهان و ملت‌های آزادیخواه دنیا روشن‌تر می‌کند.

در همین راستا مجمع نمایندگان استان فارس نیز در بیانیه‌ای حمله تروریستی در حرم شاهچراغ را محکوم کرد.

سفارت روسیه در ایران، عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق و ... در پیام‌های تسلیت جداگانه این جنایت را محکوم کردند.

چهارم آبان سال گذشته(۱۴۰۱) نیز در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ ۱۳ نفر شهید و ۲۵ نفر مجروح شدند که عوامل این حمله تروریستی در تیرماه امسال اعدام شدند.