به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسنا، سپهر خلجی در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور که امروز در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی در حال برگزاری است با تاکید بر این‌که با حجم زیادی از اخبار کذب در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش عالی مواجه هستیم، تصریح کرد: دشمن و رسانه‌های بیگانه اخیرا ادعای کذبی را در خصوص اساتید به صورت پرحجم روایت کردند که هدف آن کاملا روشن است با توجه به این‌که در آستانه شروع سال تحصیلی و همچنین ایام تلخ سالگرد اغتشاشات سال گذشته هستیم دشمن به صورت طبیعی هدف گذاری کرده است تا فضای دانشگاه‌ها را ملتهب کند.

وی در ادامه تصریح کرد: دشمن دروغی را در خصوص مسائل مختلف آنقدر تکرار می‌کند تا برای مردم باورپذیر شود . دشمن دنبال این است که تا امید مردم را ناامید کند به همین جهت راهبرد اصلی دشمن نگران کردن و ایجاد ناامیدی و عصبانیت در بین مردم است ما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا ایمان و امید مردم را تقویت نماییم.

خلجی در ادامه خاطر نشان کرد: ما در شرایط جنگ جهانی رسانه‌ای قرار گرفته‌ایم و هدف هم ارائه تصویر ناکارآمد کشور ما است، لذا باید بتوانیم در مسائل مختلف روایتگری درستی از خودمان ارائه دهیم.

وی خاطر نشان کرد: روایت اخراج اساتید دانشگاه از سوی دشمن روایتی بود که با تکیه بر این‌ نکته که ما دنبال پاکسازی دانشگاه‌ها از اساتید منتقد هستیم مطرح شد و در کنار آن نوعی سیاه نمایی از وضعیت علمی کشور ارائه دادند و موجی از مهاجرت نخبگان را پیش کشیدند، ما نیز باید بتوانیم در برابر این نوع تصویرسازی‌ها پیوست رسانه و طبیعی داشته باشیم.  

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت ادامه داد: ما در شرایط جنگ ترکیبی قرار گرفته‌ایم و یکی از شاخه‌های این نوع جنگ حوزه رسانه است به طوری که در این شرایط حتی به نقاط قدرت ما نیز حمله می‌شود، بنابراین باید به وظیفه تبیینی و رفع شبهه در این فضا عمل کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: وضعیت بد دیپلماسی، وضعیت شیوع کروناویروس و مرگ و میرهای ناشی از آن و دیپلماسی خارجی از جمله چالش‌هایی بود که دولت در اوایل فعالیت خود با آن مواجه بود که خوشبختانه در کمترین زمان توانست این مشکلات را برطرف کند.