به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ارتش، امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش درباره برخی از تهدیداتی که کشورهای غربی انجام می‌دهند، بیان کرد: ما از ابتدای انقلاب اسلامی مدام در حال تهدید و تحریم شدن بوده‍ایم و به خوبی می‌دانیم که این تهدیدها، تهدیدات توخالی هستند. هر تهدیدی که انجام می دهند ما یک راهی برای خنثی‌سازی تهدیداتشان پیدا کرده و تهدیدات را تبدیل به فرصت می‌کنیم.

وی ادامه داد: دشمنان به خوبی با دکترین نظامی ما آشنایی دارند، طراحی عملیاتی را به خوبی می‍دانند و به آن واقف‌ هستند که اگر وارد جنگ با جمهوری اسلامی ایران شوند در یک باتلاق گرفتار خواهند شد .

وی به استفاده از هوش مصنوعی در صنایع دفاعی دنیا اشاره کرد و اضافه کرد: هوش مصنوعی یکی از مولفه‌هایی است که ما در حال کار بر روی آن هستیم و در اصل هوش مصنوعی را وارد چرخه عملیاتی خود کرده‌ایم؛ همچنین کمیته‌های هوش مصنوعی نیز تشکیل داده‍ایم. درحال حاضر تسلیحات و تجهیزاتی داریم که با هوش مصنوعی کار می‍کنند. در اصل هوش مصنوعی را وارد چرخه عملیاتی خود کرده‍ایم. خلبانی که می‌خواهد در شب پرواز کند و یا یک ماموریت عملیاتی انجام دهد قطعا از مسائل هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد. در جنگ‌های سایبری و سایر مسائل، هوش مصنوعی را در دستور کار اصلی خود قرار داده‍ایم چرا که یک تکنولوژی بسیار به روز است و یک ارتقای آینده‌نگر برای ما محسوب می‍شود.

فرمانده هوانیروز ارتش همچنین درباره تعامل کشورمان با سایر کشورهای پیشرفته در عرصه تجهیزات نظامی، گفت: الان بسیاری از کشورهای دوست ما می‍‌توانند از امکانات هوانیروز استفاده کنند و هر کجای جهان اگر نیاز به امکانات هوانیروز داشته باشد در خدمت عزیزان هستیم.