به گزارش اکونا پرس،

در بیانیه ستادکل نیروهای مسلح به مناسبت ۹ دی آمده است: « بسم الله الرحمن الرحیم.  و ذَکِّرهُم بِأیّامِ اللّهِ اِنَّ فی ذَالک لَأیاتٍ لِکُلِّ صَبّارٍ شَکُور (ابراهیم/۵). حماسه نهم دی ماه سال ۱۳۸۸ رونمایی از بصیرت مردم مؤمن، آگاه، دشمن شناس و دشمن ستیز و روز تجدید میثاق مجدد امت با نظام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی بود.

یوم الله ۹ دی نقطه عطف و سرنوشت ساز در مقطع بسیار حساس تاریخ انقلاب اسلامی و مقابله آشکار و همه جانبه با فتنه برنامه ریزی شده توسط نظام سلطه و استکبار بین‌المللی به رهبری آمریکای جنایتکار  بود. این حماسه عظیم و عبرت آموز با حضور آگاهانه و برخاسته از بصیرت عمیق و متکی بر ایمان و اراده الهی ملت ایران در تاریخ ماندگار و الهام بخش شده است.

در آن فتنه طراحی شده، دشمن با دسیسه‌های شوم و شیطانی همه ذخایر راهبردی خود را برای رویارویی با ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به صحنه آورده و تلاش نمود میان معاندین خارجی و پادوهای خائن داخلی خود هم‌افزایی و تقارن ایجاد کند، اما این ظرفیت کاذب در برابر عظمت امام جامعه و امت امام فرو ریخت تا حماسه ۹ دی برای همیشه، اراده برخواسته از ایمان، بصیرت و اعتقاد مردم و  هنر ولایت فقیه را به جهانیان به ویژه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی نشان دهد.

حماسه ۹ دی جاوید خواهد ماند و باید آن را  گرامی و زنده نگه داشت چون یادآور پایان پرخسارت‌ترین فتنه  پس از انقلاب اسلامی است. چرا که فتنه آمریکایی ۸۸، پس از آنکه دشمن با اردوکشی‌های خیابانی و فراخوان‌های سریالی نتوانست انقلاب رنگی به راه اندازد، در اشتباهی راهبردی هجمه به بنیان‌های دینی ملت ایران را به عنوان آخرین پرده به نمایش گذاشت که با غیرت حماسی و حسینی امت عاشورایی و انرژی متراکم و تجمیع شده ملت ایران در ۹ دی ، ائتلاف تصنعی دشمنان را ناکارآمد و ناکام ساخت.

۹ دی را باید مبارک دانست به خاطر درس‌ها وعبرت‌هایی که در آن برای اهل فتنه وجود دارد، در روزهایی که برخی سیاست‌بازان ودنیاطلبان در مقابل اسلام ناب محمدی و سنت و سیره امامین انقلاب اسلامی همگام و هماهنگ با دشمنان  ایستادند و در مسیر باطل خود جَری و گستاخ شدند، مردم فارغ از هر نوع سلیقه سیاسی در دفاع از «اصل جمهوری اسلامی و ولایت فقیه» آگاهانه و شجاعانه به میدان آمده و با حضوری مؤثر، تکلیف اسلامی، انقلابی و تاریخی خود را انجام دادند و کشورشان را بیمه کردند. از این رو باید گفت که حماسه ۹ دی، زنگ پایان  فتنه۸۸ را نواخت و مسیر تکاملی انقلاب و نظام را هموار کرد.

۹ دی را باید به فتنه گران منافقی یادآوری کرد  که در آن سال،  شعار «نه غزه، نه لبنان...» را در خیابان ها سر می دادند و از شعار مرگ بر اسرائیل اظهار پشیمانی می کردند و اینک پس از شکست ترمیم ناپذیر دشمن صهیونیستی درعملیات طوفان‌الاقصی، کودک کشی این رژیم را با مدیریت آمریکایی‌ها نظاره و سکوت می‌کنند که بی‌شک ثابت کردند، سربازان جبهه شیطان بزرگ، آمریکا هستند.
ارباب فتنه گران یعنی آمریکا وسگ پاسبانش اسرائیل بدانند هرگز نمی توانند در جبهه حق فاصله انداخته و باورها و احساسات عمیق ملت ها در جهان از صحنه دفاع از حق و مظلومان جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین را دچار خدشه کنند.

ستادکل نیروهای مسلح با تجلیل از ملت بزرگ، بصیر و همیشه آگاه ایران اسلامی به عنوان حماسه‌سازان آن رویداد بی‌بدیل، تأکید می‌کند که  تمام توان خود را برای حفظ دستاوردهای انقلاب و دفاع از آرمان‌ها و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار خواهد بست و در راه تحقق این اهداف از هیچ تلاشی دریغ نخواهد ورزید و نیروهای مسلح با آمادگی و اقتدار  اجازه نخواهند داد آسیبی به امنیت کشور و انقلاب اسلامی وارد شود و تحرکات و شیطنت دشمنان نظام به ویژه آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی را با هوشمندی رصد نموده و زیر نظر دارند و اقدامات خصمانه از سوی آنان را در زمان و مکان مناسب، بی پاسخ نخواهند گذاشت. ان شاالله»/ایسنا