به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسنا سرلشکر سیدیحیی صفوی در مراسم گرامیداشت شهدای حمله تروریستی به ساختمان کنسولگری دمشق اظهار کرد: سردار زاهدی در اندیشه، تفکر، اخلاق، رفتار و عملکرد یک انسان کم‌نظیر و مطلوب خدا بود. اندیشه و تفکر او اسلامی و در صراط مستقیم و خط سیاسی امامین انقلاب بود.

وی افزود: او اهل ذکر بود و اخلاق او با بسیجیان و عموم مردم چه در جنگ کردستان در سال ۵۷ و قبل از شروع جنگ و با بسیجیان در ۸ سال دفاع مقدس نیکو بود. بعد از آن هم سه دوره در کنار جبهه مقاومت فعالیت کرد.

مشاور عالی فرمانده کل قوا یادآور شد: این شهدا در بهترین ماه خدا که لیالی قدر و شهادت امام علی (ع) است به دست پست‌ترین مخلوقات یعنی رژیم صهیونیستی پلید و خونخوار به شهادت رسیدند، این شهادت‌ برای آنها بالاترین رتبه است و برای پاسداران و جبهه مقاومت انگیزه آفرین است اما برای خانواده‌ها و نظام جمهوری اسلامی سنگین است.

وی افزود: خون این شهدای مظلوم و خون شهدای مدافع حرم، مقاومت و فلسطین مظلوم، بیش از ۱۰۰ هزار شهید و مجروح غزه تغییرات بزرگی را در رویدادها، روندها و راهبردهای منطقه و کشور ما رقم می‌زند. محور مقاومت تعیین‌کننده سرنوشت آینده منطقه به رهبری ایران خواهد بود.

صفوی ادامه داد: این شهادت‌ها انگیزه برای مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی را مضاعف می‌کند. ما با خدا پیمان بسته‌ایم تا ظلم هست به مبارزه ادامه دهیم و هرکجا مسلمان و غیرمسلمانی فریاد کمک سر دهد بنا به تدبیر فرمانده کل قوا به کمک او می‌رویم.

مشاور فرمانده کل قوا با بیان این‌که «خون این شهدا تغییرات اساسی در راهبردهای منطقه رقم خواهد زد»، تاکید کرد: همین جنگ اخیر هم چهره امنیتی ‌و هم چهره فرهنگی و رسانه‌ای در جهان را تغییر می‌دهد. البته همه جنایاتی که در منطقه رخ می‌دهد با حمایت آمریکا و سکوت خیانت‌بار برخی کشورهای عربی در حال رخ دادن است.

وی یادآور شد: امروز در بیش از ۹۰ کشور جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها راهپیمایی برگزار شده است و از سوی دیگر اقدامات دشمن نشان می‌دهد نقشه‌های‌شان با شکست مواجه شده است. در جنگ غزه هم به اهداف اعلامی خود مبنی بر نابودی حماس و آزادی اسرا دست نیافتند.

صفوی با تاکید بر این‌که «حماس یک تفکر و آرمان است و نابودشدنی نیست»، گفت: هیچگاه قوای اشغالگر نتوانسته است تا ابد در یک سرزمین باقی بماند. ملت‌ها برای آزادی سرزمینشان می‌جنگند و این سنت عقلانی و الهی است؛ بنابراین اشغالگران محکوم به شکست هستند. در همین جنگ غزه، مقاومت فلسطین و حماس بخش اعظم توان خود را حفظ کرد و در حال اجرای عملیات تهاجمی است. هرچه بعد از این نبرد رخ دهد نشان‌دهنده شکست آمریکا صهیونیست‌ها در این جنگ شش‌ماهه است و خاورمیانه جدید نیز با محوریت مقاومت شکل خواهد گرفت.

صفوی با بیان این‌که «دیگر هیچ یک از سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در امنیت نیست»، یادآور شد: تا دیروز ۲۷ سفارتخانه رژیم تعطیل شده‌اند از جمله در مصر، اردن، بحرین و ترکیه این اتفاق از ترس رخ داده است و مفهومش آن است که مقابله با این رژیم سفاک یک حق قانونی و مشروع است.

وی تاکید کرد: تعجب‌آور است که آمریکا و دیگر کشورهای حامی رژیم جنایتکار تا دیروز جنایت و حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم نکردند. البته سازمان ملل و بسیاری از کشورها و سازمان‌ها این اقدام را محکوم کردند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان این‌که «ایران در زمینه حمله به کنسولگری ایران در دمشق رسماً اعلام مواضع کرده است»، اظهار کرد: رهبر انقلاب با قدرت سیلی پشیمان‌کننده‌ای را وعده داده‌اند. جبهه مقاومت آماده است؛ اینکه چگونه خواهد شد، باید منتظر زمان باشیم ولی همین اعلام مواضع ایران و جبهه مقاومت باعث چنان وحشت و ترس صهیونیست‌ها شده که ده‌ها هزار شهرک‌نشین صهیونیستی به‌ویژه از شمال فلسطین که همان جنوب لبنان است از شهرک‌ها فرار کردند و به مغازه‌ها و فروشگاه‌ها هجوم آوردند و حتی موتور برق خریدند و عده‌ای هم فرار کردند.

وی تصریح کرد: سایه ترش و وحشت در سرزمین‌های اشغالی سایه انداخته و صهیونیست‌ها هر شب خواب مردن می‌بینند؛ آنان ترسو ترین آدم‌ها هستند هرچند ما آنان را انسان نمی‌شناسیم.