به گزارش اکونا پرس،

فرمانده میدانی نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه به شبکه المیادین گفت: تنها دو درصد قنیطره تحت تصرف شورشیان است و طی ساعات آینده قنیطره کاملا عاری از تروریست‌ها اعلام خواهد شد.

عضو پارلمان سوریه نیز از قنیطره اظهار داشت، برافراشته شدن پرچم سوریه بر فراز قنیطره پیروزی جدید در جنگ علیه تروریسم است.

سانا نیز گزارش داد، پرچم سوریه روز جمعه در میدان التحریر قنیطره به اهتزاز درآمد و این در راستای اعلام عاری شدن شهر از تروریست‌هاست. خبرنگار سانا افزود: بعد از تامین امنیت شهر از سوی ارتش سوریه و پاکسازی آن از مواد منفجره پرچم سوریه بر فراز میدان التحریر با پخش سرود ملی به اهتزاز درآمد.

ارتش سوریه در راستای پیشروی در حومه قنیطره روستاهای حوض الیرموک را که تحت تسلط تروریست‌های داعش است را آزاد کرد و برخی روستاها منتظر تحقق توافقنامه‌های آشتی هستند.

ارتش سوریه وارد روستاهای الحمیدیه، القحطانیه، رسم الرواضی شده و با برافراشته شدن پرچم سوریه بر فراز گذرگاه قنیطره که چسبیده به جولان اشغالی است دستاورد نظامی استراتژیکی محقق شده است. مذاکره برای تسلیم شدن تروریست‌ها در روستاهای اطراف قنیطره روند خوبی را طی می‌کند.

ارتش سوریه دو روستای عین ذکر و الشیخ حسین را در منطقه حوض الیرموک در حومه شمال غربی درعا در پی درگیری‌های شدید با داعش به دست گرفت. ارتش سوریه همچنین وادی صیصون و سد سحم جولان در حوض الیرموک را آزاد کرد.

یگان‌های ارتش سوریه روز جمعه مراسم برافراشتن پرچم سوریه در شهر قنیطره را برگزار کردند. این مراسم در حضور گسترده اهالی منطقه و در فضایی مملو از جشن و شادی انجام گرفت.

ارتش سوریه تسلط خود بر شهر و روستاهای اطراف را تا گذرگاه بین دو بخش جولان آزاد شده و جولان اشغالی را بسط و گسترش داده است و پرچم سوریه را روز پنجشنبه بر فراز این گذرگاه به اهتزاز درآورد.

قنیطره در جنوب غربی سوریه و در منطقه‌ای مرتفع در بلندی‌های جولان واقع شده است. این منطقه از آنجا که نزدیک به خط درگیری با اسرائیل است استراتژیک محسوب می‌شود.

بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه نیز روز پنجشنبه تاکید کرده بود، استان ادلب و مناطق دیگر که گروه‌های شورشی در آنجا هستند اولویت عملیات ارتش سوریه خواهند بود.