به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا که از خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا حمایت می‌کند، قصد دارد این هفته قطعنامه‌ای را درباره ونزوئلا در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب برساند، اما روسیه که از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا حمایت می‌کند احتمالا این قطعنامه را وتو خواهد کرد.

الیوت آبرامز، فرستاده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا روز سه شنبه پیش از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که دولت آمریکا درخواست کرده بود، در جمع روزنامه نگاران اعلام کرد: "ما این هفته قطعنامه‌ای را درباره ضرورت ارسال کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا به رای خواهیم گذاشت."

از آغاز شکل گیری بحران سیاسی در ونزوئلا روسیه همواره از دخالت‌های غرب و به ویژه آمریکا در امور داخلی ونزوئلا انتقاد می‌کند. مسکو بر این عقیده است که در پشت اصرار‌های آمریکا برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور، اراده واشنگتن برای سرنگونی نیکلاس مادورو با توسل به زور نهفته است.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با تاکید بر ضرورت رعایت حقوق بین‌المللی از همه کشور‌ها به ویژه آمریکا خواست حاکمیت ونزوئلا را در نظر بگیرند. این مقام روس واشنگتن را متهم کرد که می‌خواهد به زور به مردم ونزوئلا غذا بخوراند درست همان روشی که بازجویان زندان آمریکایی گوانتانامو بر ضد مظنونان یا محکومان به کار می‌گیرند.

خورخه آرهآزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا در حالی که عکس‌هایی که از مخالفان و شورشیان احتمالی ونزوئلا در دست داشت، نقض تمامیت ارضی کشورش را در شنبه گذشته به شدت محکوم کرد. وی ابراز اطمینان کرد کامیون‌هایی که گفته می‌شود حامل کمک‌های بشردوستانه هستند، در واقع حاوی مواد دیگری از جمله میخ و سیم خاردار یا دیگر وسایلی هستند که از آن‌ها برای ایجاد موانع امنیتی استفاده می‌شود. وی تاکید کرد کودتا شکست خورده است.

خوان گوایدو که بیست و سوم ژانویه خود را رئیس جمهور ونزوئلا معرفی کرد جمعه گذشته به کوکوتا در کلمبیا رفت تا روز شنبه ورود کمک‌های بشردوستانه غذایی و دارویی به ونزوئلا را هدایت کند. این کمک‌ها را کشور‌های غربی به ویژه آمریکا به درخواست وی به ونزوئلا ارسال کرده اند، اما با مخالفت دولت ونزوئلا این محموله‌ها در آن سوی مرز‌های کلمبیا و برزیل انبار شده است.