به گزارش اکونا پرس،

همزمان با پایان مهلت ۶۰ روزه ایران به کشور‌های اروپایی، تصمیمات جدید کشورمان درخصوص کاهش تعهدات برجامی امروز در نشست خبری سخنگوی دولت با همراهی عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه و کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام می‌شود. این نشست مشترک امروز ساعت 11 در ساختمان کوثر نهاد ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود.

براین اساس قرار است رعایت محدودیت‌های مربوط به سطح غنی‌سازی اورانیوم متوقف شود و در کنار اقدامات مربوط به مدرن‌سازی رآکتور آب سنگین اراک، بازگشت به راکتور پیشین این مرکز هم در دستورکار قرار گیرد.
در همین حال دکتر ولایتی مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل در این زمینه گفت: گام دوم کاهش تعهدات برجامی از شانزدهم تیرماه ۱۳۹۸ آغاز می‌شود و میزان غنی‌سازی اورانیوم از حد ۳/۶۷ درصد جلوتر خواهد رفت و تا هر جایی که مورد نیاز فعالیت‌های صلح‌آمیز ما باشد، خواهد رسید.  
 
وی افزود: به منظور استفاده از اورانیوم در رآکتور بوشهر باید به غلظت حدود ۵ درصد برسد و این کاملا یک هدف صلح‌آمیز است و که ما از رآکتور ساخته‌شده مشترک ایران و روسیه برق استحصال کنیم. همچنین برای دیگر نیازمندی‌های عادی، صنعتی و انرژی کشور که کاملا برای ما حیاتی است تا حدی که مصلحت بدانیم برای کار‌های صلح‌آمیزاین روند ادامه خواهد یافت.