به گزارش اکونا پرس،

 آیت‌اللّه محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز در دانشگاه تهران، گفت: صاحبنظران درباره ریشه‌یابی حادثه خونین کربلا، نظرات مختلفی ابراز کردند؛ اما چه خوب است که از خود حضرت سیدالشهدا سوال کنیم که چرا این جنایتکاران این جنایات عظیم را انجام دادند. این جنایت فوق تصور و فوق تحمل است. اما حضرت سیدالشهدا(ع) در لحظات پایانی عمر شریفشان در عیادت از حضرت زین‌العابدین(ع) می‌فرمایند «شیطان بر این‌ها مسلط شد و یاد خدا را از آن‌ها گرفت؛ با ما جنگیدند و اهل بیت مرا کشتند». این فرمایش حضرت سیدالشهدا(ع) یک هشدار است؛ وقتی یاد خدا از انسان دور شد، انسان هر جنایتی را انجام می‌دهد.

او گفت: وقتی یک انسان از یاد خدا غافل شود، ممکن است هر جنایتی از او سر بزند. وقتی که دل نورانی شود، حالت سرکشی آن به حالت اطاعت تغییر پیدا می‌کند. اینکه اگر ما از یاد خدا غافل شویم دیگر به یاد درماندگان و مظلومان نخواهیم بود. حال که شیطان برای امتحان ما آماده است، نباید از یاد خدا دست برداریم. شیطان عقل را می‌برد.

موحدی کرمانی با بیان اینکه چرا انقلابی که این همه شهید داده است را به بازی گرفتیم گفت: چرا با خون شهدا بازی کردیم، با بیت‌المال چه کردیم، آیا به اندازه‌ای که حقوق برداشتیم کار کردیم و ناله مردم را شنیدیم و درد مردم را می‌دانیم؟ هر مسئول این را از خودش سؤال کند و اگر نکرده است از این راه برگردد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه کشور ما کشور امام زمان(عج) و امام حسین(ع) است، گفت: امام حسین(ع) شهید شد که بی‌بندوباری رایج نشود. بی‌عفتی و بی‌غیرتی کشور اسلامی را ساقط می‌کند؛ همانطور که این اتفاق برای آندلس افتاد، باید مراقب باشیم، بنابراین با کشور اسلامی بازی و قلوب مردم مسلمان را جریحه‌دار نکنیم.

او افزود با شاره به برخورد‌های قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی ادامه داد: خداوند متعال رئیس قوه قضائیه را بیش از پیش یاری کند؛ ایشان الحمدلله در این راه موفق هستند و مچ دزد‌ها را می‌گیرند و آن‌ها را دانه دانه محاکمه می‌کنند که این، برخورد قاطع قوه قضائیه را نشان می‌دهد. ما برای این عزیز آرزوی توفیق بیشتر داریم.

وی در ادامه ایراد خطبه ها ضمن توصیه نمازگران به تقوا با اشاره به مناسبت بازگشایی مدارس تصریح کرد: این دانش آموزان چند ساعت در اختیار آموزگاران و امانت های وزین الهی هستند. اینها در فصلی هستند که به دست آموزگاران ساخته می شوند. این دوران عمر، روحشان و قلبشان مانند زمین خالی آماده برای کِشت است. اگر خدای ناکرده از زبان شما برخی از مبانی دین تشکیک و متزلزل شد این بچه دیگر متزلزل بار می آید. اینها می توانند به دلیل بی توجهی آموزگار از ابتدا آلوده شوند. آموزگاران به خودتان رحم کنید که وقت عبور از صراط مرتب از امانت و صله رحم سوال می شود. با امانت الهی، انقلاب و بچه ها چه کار کردید؟

موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش دو مسئولیت دارد. بار پرورش خیلی سنگین است و این قضیه ساده نیست. اگر توجه شود نوجوانی ساخته می شود که مایه افتخار اسلام و انقلاب می شود. اگر اینها تربیت شوند قطعا کشور بیمه می شود. آمریکا و پست تر و لعین تر از او هیچ غلطی نمی تواند بکند.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اهمیت توجه به مساله دفاع مقدس تاکید کرد: اگر دفاع نکنید دیگر نه مسجد دارید نه رافت . هیچ چیز برایتان نمی گذارند. اگر مردم دفاع نکنند به تعبیر قرآن زمین فاسد می شود. کسانی که از دین عصمت و امانت دفاع می کنند خدا حفظشان کند. بالاخره دفاع میدان های مختلفی دارد. گاهی جنگ است و باید دفاع رزمی کرد. گاهی جنگ نیست و مشکل فرهنگی است. فکر نمی کنید فرهنگ غربی می خواهد اسلام و دین را از ما بگیرد؟ احساس نمی کنید؟ به وضع عفاف و عفت نگاه کنید. از فرهنگ دین و عاشورا دفاع کنید. شهید مطهری یک مدافع قوی فرهنگی بود.

موحدی کرمانی اظهار کرد: در میدان دفاع اقتصادی و سیاسی، احساس می کنید آمریکا می تواند فشار را زیاد کند؟ نه! به قول یکی از آقایان دید فشار اقتصادی اثر ندارد به فشار دروغ‌گویی روی آورده است. تا می تواند دروغ می گوید و متهم می کند. مقام معظم رهبری گفت به میدان بیایید و با فشار اقتصادی مقابله کنید. دشمن به دنبال حفظ منافع خودش است.

وی افزود: در نیروهای مسلح ما دانشکده عقیدتی و سیاسی ایجاد شده است. یعنی اهل رزم از نظر دینی و عقیدتی ساخته می شوند و این کار بسیار خوبی است. یکی از نکته هایی که در امر دفاع باید توجه شود شناخت دشمن است. اگر ساده لوح و ساده اندیش بودید بزرگترین خطر است. دشمن ترین دشمن‌ها، آنی است که مکر و خیانتش را پنهان کند و شما یکدفعه در دامن مکر قرار بگیرید. نفاق همین است. گاهی شعارها داده می شود اما یک عنصر دزد و دشمن نظام این شعار قشنگ را می دهد.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان عنوان کرد: فصل انتخابات می آید و همه وعده می دهند. گول شعارها را نخورید بلکه خود شخص را بشناسید اگر امین و درست بود رای بدهید. دانه دانه رای ها جواب دارد. خطر نفاق در طول تاریخ اسلام هزاران برابر بیشتر از خطر مشرکین است.