به گزارش اکونا پرس،

محمد جواد ظریف، امروز یکشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن سوال آقای علی کرد نماینده خاش و میرجاوه، افزود: روابط ما با افغانستان و پاکستان یک روابط استراتژیک است و کمتر زمانی در تاریخ، روابط ایران با کشور‌های افغانستان و پاکستان، روسیه، ترکیه و حتی قطر به خوبی امروز بوده است.

آقای ظریف، تصریح کرد: من اولین وزیر امور خارجه‌ای بودم که بعد از انتخاب رئیس جمهور پاکستان به این کشور سفر کردم و رئیس جمهور این کشور نیز به ایران سفر کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: روابط ایران با پاکستان دچار سردرگمی نیست و اهداف ما کاملا مشخص است.

وی همچنین در خصوص سوال آقای محمد علی پور مختار نماینده مجلس درباره اقدامات وزارت امور خارجه، گفت: اقداماتی که معاونت دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه به مدت دو سال انجام داده است، تشکیل دبیرخانه ستاد روابط اقتصادی است و مدتهاست که این دبیرخانه با هدف هماهنگ سازی کار‌های مختلف کشور در دستگاه‌های خارجی تشکیل و هر دو هفته یک بار با معاونت وزارتخانه‌های دیگر تشکیل جلسه می‌دهد.

آقای ظریف یادآور شد: نوآوری دیگر این بخش، تشکیل یک پایگاه اطلاع رسانی در معاونت دیپلماسی است که چند سال است برای راه اندازی آن اقدام شده و در مرحله اول راه اندازی، این بخش اطلاعات اقتصادی کشور‌ها را در اختیار بخش خصوصی و دولتی قرار می‌دهد.

وزیر امور خارجه همچنین درباره حمایت از ایرانیان خارج از کشور، افزود: تمام تلاش خود را برای حمایت از ایرانی‌های خارج از کشور انجام می‌دهیم و در چند هفته گذشته دو ایرانی که بصورت غیرقانونی به درخواست آمریکا زندانی شده بودند، آزاد شدند و به ایران بازگشتند و یک ایرانی دیگر هم آزاد شده، اما هنوز به دلیل طی مراحل دادگاه اجازه خروج و بازگشت به کشور را ندارد.

آقای محمد علی پورمختار نماینده مردم کبودر آهنگ در مجلس پس از استماع توضیحات وزیر امور خارجه در این زمینه به طور مشروط قانع شد و سوال خود را به رای نگذاشت.