به گزارش اکونا پرس،

اسد الله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی صبح امروز(دوشنبه، 20 آبان ماه) با حضور در جمع خبرنگاران بعد از استقرار و راه اندازی سامانه ثبت اموال و دارایی‌های نمایندگان در مجلس، گفت: با تعاملی که میان قوه قضائیه و مجلس ایجاد شد، متن آیین نامه اجرایی قانونی که مجلس درباره ثبت اموال و دارایی های مسئولان بانی آن بود در قوه مقننه نیز به اجرا درآمد و سامانه مربوطه در اینجا مستقر شد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: این قانون حدود 250 هزار تا 300 هزار نفر از مسئولان را که از تاریخ 23 دی 94 مسئولیتی را برعهده گرفته اند، شامل می شود و باید نسبت به ثبت اموال و دارایی های خود اقدام کنند و در پایان مدت مسئولیت خود نیز باید این اموال را به ثبت مجدد برساند.

وی افزود: بر همین اساس نمایندگان هم اکنون دارایی ها و اموال خود را ثبت می کنند و در پایان کار خود در خرداد ماه سال آینده نیز بار دیگر نسبت به ثبت اموال خود اقدام خواهند کرد.

عباسی ادامه داد: نمایندگان در محل این ستاد اقدام به اخذ کد ثنا می کنند و بعد می توانند اموال و دارایی های خود و خانواده شان را در سامانه ثبت کنند که این اموال شامل منقول و غیرمنقول یعنی ساختمان، حقوق و دارایی ها، سرمایه گذاری ها، اوراق بهادار، منبع درآمد مستمر و غیره می شود که در نهایت منجر به شفافیت در حوزه اموال مسئولان خواهد شد که اعتماد مردمی را در پی خواهد داشت.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این ستاد تا پایان آبان ماه در مجلس مستقر خواهد بود تا نمایندگان نسبت به دریافت کد ثنا برای ثبت اموال خود اقدام کنند.