به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبر هیل، نزدیکی به نیمی از آمریکایی‌های شرکت کننده در نظرسنجی جدید هافینگتن پست-یوگاو اعلام کردند با تصمیم مجلس نمایندگان این کشور درباره استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور موافق هستند.

نتایج نظرسنجی جدید نشان داد ۴۹ درصد از شرکت کنندگان رای مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص استیضاح ترامپ را تائید می‌کنند این در حالیست که ۴۲ درصد با این تصمیم مخالف بودند. ۹ درصد از شرکت کنندگان نیز اعلام کرد در خصوص درستی این تصمیم مطمئن نیستند.

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد ۴۷ درصد از شرکت کنندگان معتقد به برکناری ترامپ از قدرت هستند. با این حال ۴۲ درصد نظری مخالف را داشتند. ۱۱ درصد نیز اعلام کردند در این باره مطمئن نیستند. از سوی دیگر در میان طرفداران دو حزب جمهوری خواه و دموکرات ارقام اندکی متفاوت بود. در حالی که ۸۹ درصد از دموکرات‌ها از تصویب استیضاح رئیس جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان حمایت کردند، ۸۵ درصد از حامیان حزب جمهوری خواه با این اقدام کنگره مخالف بودند.

نظرسنجی هافینگتن پست اندکی پس از نظرسنجی پولیتیکو و مورنینگ کنسالت برگزار شد که در آن نیز نزدیک به ۵۲ درصد از شرکت کنندگان با قاطعیت از تصمیم مجلس نمایندگان برای استیضاح ترامپ حمایت کردند.

مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام بامداد پنجشنبه گذشته طرح استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را با اکثریت آراء تصویب کرد. ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل‌ودومین رئیس‌جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس‌جمهور)، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب شد. وی با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» روبروست.

پس از آنکه بند‌های استیضاح ترامپ پنجشنبه گذشته با اکثریت آرا در مجلس نمایندگان به تصویب رسید، قرار شد این بند‌ها در ماه ژانویه در سنا بررسی شود. اما نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان با تاخیر در ارسال بند‌های استیضاح ترامپ اعلام کرد سران سنا برای تعیین قوانین حاکم بر جلسه محاکمه رئیس جمهور و تعیین تکلیف در خصوص شاهدان احتمالی باید با هم ملاقات کنند. پس از آنکه نانسی پلوسی گفت تا زمانی که نداند چطور جمهوری خواهان می‌خواهند روند استیضاح ترامپ را مدیریت کنند، پرونده را به مجلس سنا نخواهد فرستاد، رئیس جمهور آمریکا نیز گفت خواهان یک استیضاح فوری در مجلس سناست.

نظرسنجی جدید هافینگتن پست- یوگاو در فاصله روز‌های ۲۰ تا ۲۲ دسامبر با حضور هزار شرکت کننده برگزار شد.