به گزارش اکونا پرس،

سیدجواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت FATF، اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور باید به گذشته نگاه کنیم و بدانیم که 7 سال در لیست FATF بوده‌ایم و از سال 95 توافقی را در زمینه FATF امضا کردند تا 41 گام FATF را اجرا کنند که تاکنون 39 گام از دستورات آن‌ها را اجرائی کرده‌اند و 2 مورد دیگر از گام های FATF باقی مانده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اجرای این 39 گام باعث شده است که ایران از لیست سیاه خارج شود و در لیست تعلیقی‌های FATF قرار گیرد.

وی افزود: اگر وضعیت کشور در 7 سالی که در نام ایران در لیست سیاه قرار داشت را با وضعیت 3 سال اخیر که نام ایران در لیست سیاه نیست، مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که شرایط مطلوب‌‍تری حاکم نشده است.

ساداتی نژاد با بیان اینکه FATF به اجرای دستورات خود اصرار و دولت نیز بدون مجوز از مجلس، FATF را امضا کرده است، ادامه داد: در این 3 سال، تحریم‌ها شدیدتر شده و فشار حداکثری بر مردم وارد آمده است.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی می‌گویند اگر FATF را اجرا نکنیم، هیچ پولی را نمی‌توانیم انتقال دهیم، این درحالی است که زمانی که در لیست سیاه بودیم شرایط کشور بهتر بود.

وی افزود: بی تدبیری در بحث افزایش قیمت بنزین سبب شد تا سطح اقتدار ایران که بعد از دستگیری نفتکش انگلیس و سرنگونی پهپاد آمریکایی بالا رفته بود و آمریکایی ها نیز متوجه شده بودند که فشار حداکثری در مورد ایران جواب نمی‌دهد به طمع بیفتند تا فشار حداکثری را ادامه دهند.

ساداتی نژاد اظهار داشت: عملا مطرح کردن موضوع FATF و القای لزوم پیوستن به آن، سبب می شود ذهن منحرف شوند درحالیکه اکنون باید از تجربیات خود استفاده کنیم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی پذیرفتیم یک گام در جهت خواسته‌های FATF برداریم فشارها را افزایش دادند، آن‌ها مسائل مالی کشور را حل نمی کنند و باید براساس مصلحت کشور اقدام کنیم و به خواسته‌های آن‌ها بی‌توجه باشیم.