به گزارش اکونا پرس،

وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: در جلسه‌ای که دیروز با حضور ۲۵ دستگاه اجرایی مرتبط با بیماری کرونا برگزار شد، طرح جدید وزارت بهداشت در خصوص ایجاد محدودیت‌های جدید تصویب شد و امروز رئیس جمهور نیز دستورات لازم را برای اجرای آن صادر کرد.
عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: اساس این طرح مبتنی بر مشارکت و همکاری مردم خواهد بود و تلاش می‌شود مراکز پرتجمع و پرتراکم در شهر‌های کشور تعطیل شود که بوستان‌ها، پارک‌ها، فروشگاه‌های بزرگ را به غیر از فروشگاه‌هایی که کالا‌های اساسی و مایحتاج عمومی مردم را عرضه می‌کنند، شامل می‌شود.

وی گفت: همچنین در تردد‌ها از مردم خواسته می‌شود سفر‌های خود را مدیریت کنند که تراکم جمعیتی به روز‌های آخر کشیده نشود، اما در ورودی شهر‌ها برای مسافران جدید حتما محدودیت و سختگیری ایجاد خواهد شد.
وزیر کشور افزود: از مردم تقاضا می‌کنیم در این طرح که از فردا یا پس فردا اجرا خواهد شد، همکاری لازم را داشته باشند، هر چند ما اختیارات لازم و قانونی را برای اعمال سختگیری‌ها و برخورد‌های حقوقی داریم، اما تلاش ما این است که مشارکت‌ها به صورت داوطلبانه باشد تا مجبور نشویم از اختیاراتمان استفاده کنیم.
رحمانی فضلی اضافه کرد: طول دوره این بیماری و میزان خسارت‌های جانی آن بستگی به همکاری مردم با مسئولان دارد، هم اکنون لوازم و تجهیزات، دارو، امکانات بهداشتی، تخت، بیمارستان و کادر درمانی از یک سو در کشور فراهم است و از سوی دیگر همه کالا‌های اساسی مردم نیز تهیه شده بنابراین ضروری است همکاری‌ها از جانب مردم افزایش یابد.
وی گفت: مردم بدانند اگر دوره بیماری کوتاه نشود علاوه بر خسارت‌های جانی، خسارت‌های اقتصادی بزرگی به کشور وارد خواهد شد، خیلی از مشاغل تعطیل شده است و شماری از افراد در منازل خود مانده اند؛ امیدواریم با مشارکت خوب مردم این مسیر ادامه یابد و اگر مواردی باشد که تمرد صورت بگیرد مجبوریم از مقررات و قوانین تعیین شده و محدودیت‌های سختگیرانه استفاده کنیم.