به گزارش اکونا پرس،

 حجت الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: مساله حفاظت از سلامت و جان مردم در کنار تحریم شدیدی که امروز با آن مواجه هستیم، اهمیت بسزایی دارد، شرایط ما با کشورهای دیگر متفاوت است و خواهش می‌کنم در زمینه بازگشایی‌ها، مقابله با کرونا شرایط کشور ما را با شرایط کشورهای دیگر در همه زمینه‌ها مقایسه نکنند

رییس جمهوری اظهار داشت: ما با توجه و رعایت همه اصول بهداشتی، مناسک‌مان را در ماه رمضان، عزاداری در ماه محرم داشتیم، روابط خانوادگی در چارچوب پروتکل‌ها انجام می‌گیرد، کسب و کارها و فعالیت‌ها در بسیاری از موارد از روز اول بود و در مواردی که تعطیل بود بازگشایی شد.

روحانی افزود: بحث امروز علم، فرهنگ و آموزش دانش آموزان و دانشجویان عزیز ماست. یک اصل مهم برای ما این است که سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان به عنوان اولویت مدنظر باشد، مساله دوم این است که دانش آموزان و دانشجویان از درس عقب نمانند این برای دانش آموزان و خانواده بسیار سخت است. در عین حال در هیچ زمینه ای اجبار نیست ما هیچ خانواده و دانش آموزی را اجبار نمی‌کنیم که حتما از طریق آموزش حضوری سال تحصیلی را بگذرانند.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: این برای ما اصل مهمی است هیچ درب مدرسه و دانشگاهی به روی کسی بسته نمی‌شود، تشویق میکنیم اساتید و معلمان ما آمادگی برای تدریس دارند، برای سلامت جسم و روح دانش آموزان و نشاط آنان و آموزش دقیق و صحیح آموزش حضوری اولویت اول ماست، برخی‌ها فکر می‌کنند اصول بهداشتی و سلامت فقط در بحث کروناست  در حالی که فقط کرونا نیست، بیماری‌های فراوانی وجود دارد ما می‌خواهیم دانش آموزان از لحاظ جسمی و روحی و نشاط دارای سلامت کامل باشند.

وی تصریح کرد: می‌توان بچه‌ها را در آپارتمان برای یک سال حبس کرد، آن هم بیماری ایجاد می‌کند ما می‌خواهیم روح و جسم دانش آموزان سالم باشد من شنبه به روشنی گفتم ما هیچ دانش آموزی را اجبار نمی‌کنیم به مدرسه برود اما همه وسائل دانش را به صورت حضوری، فضای مجازی و از طریق صدا و سیما در اخیر آنان قرار می دهیم.

روحانی اظهار داشت: اجباری در این زمینه نخواهد بود از همه معلمان و اساتید تشکر می کنم، بار سنگینی بر دوش دارند ساعت تحصیلی آنان محدود شده نحوه تدریس را باید تغییر دهند برای سلامت دانش آموزان بار سنگینی بر دوش آنان آمده است، دانش آموزان ما در مدرسه باید تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان سلامتشان مورد مراقبت قرار گیرد.  

وی تاکید کرد: دولت و ستاد کرونا تصمیم درستی اتخاد کرده انشاء‌الله دانش آموزان و دانشجویان ما از نعمت تحصیل برخوردار می‌شوند و اساتید و معلمان ما زحمت تعلیم، تدریس و مراقبت را بیش از سال‌های دیگر بر دوش دارند.