به گزارش اکونا پرس،

محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز در جلسۀ بررسی نظام مسائل استان مازندران با طرح این سئوال که چرا ‌نمی‌توانیم استان را اداره کنیم؟ اظهار داشت: ما منابع داریم، آنچه ما را به اینجا رسانده برنامه نداشتن است و سوء‌مدیریت دلیل بی‌برنامگی‌هاست.

وی با بیان اینکه همۀ فرصت‌های ما دارند به تهدید تبدیل می‌شوند، افزود: گردشگری که فرصت استان مازندران است با سوء‌مدیریت به تهدید تبدیل شده است. وظیفۀ اجرایی بر عهدۀ دولت است. ما در مجلس باید ریل‌گذاری کنیم، زمینه‌های قانونی پیشرفت را فراهم کنیم و بعد بایستیم و بر اجرای درست آنها نظارت کنیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه آب داریم ولی مردم تشنه هستند و مشکل کشاورزی داریم، گفت: سوء مدیریت‌ها فقط باعث سوختن فرصت‌ها نمی‌شود بلکه فرصت‌ها را به تهدید تبدیل می‌کند.‌

وی با بیان اینکه دولت ارزش پول ملی و ثبات اقتصادی را رها کرده ‌ولی در کوچک‌ترین مسائل محلی دخالت می‌کند، تصریح کرد: در نهایت هیچکدام را هم حل نخواهد کرد. قوۀ مجریه به جای آنکه در یک بخشداری و دهداری دخالت کند و مشکلات را هم نتواند حل کند باید زنجیرۀ عوامل پیشران را اولویت بداند تا مشکلات مردم حل شود.

قالیباف با بیان اینکه مشخص است افرادی که در مازندران ویلا می‌سازند باید مالیات متفاوتی نسبت به ساکنان بدهند، ادامه داد: عده‌ای هم در حوزۀ اقتصادی رانت‌خواری می‌کنند هم بدون پرداخت هزینه از همۀ امکانات تفریحی کشور استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه گردشگری در مازندران نباید برای مردم بومی به تهدید تبدیل شود، تاکید کرد: مردم باید از گردشگری نفع ببرند و این نیازمند توجه دولت و قانونگذاری بالادستی در مجلس است.