شهباز حسن پور بیگلری، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اکوناپرس با اشاره به شرایط حساس کشورمان در هر دو حوزه داخلی و خارجی به دشواری های عرصه سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: ملت بزرگ، با فرهنگ و متمدن جمهوری اسلامی ایران در طول 40 سال اخیر همواره تلاش کرده اند تا هر نوع تهدید را به فرصت تبدیل کرده و از آن به بهترین شکل بهره برداری کند.

او همچنین با بیان این که یاوه گویی های ترامپ، نتانیاهو و هم پیمانان آن ها به دلیل عدم شناخت آن ها از این ویژگی ملت ایران است، افزود: اخیراً جلسه ای در مجلس شورای اسلامی با حضور سران قوا و کلیه تصمیم گیران و تصمیم سازان از جمله رئیس جمهوری، رئیس قوه قضاییه، هیأت وزیران و معاونین برگزار شد که در آن جلسه همگی در زیر یک سقف برای وحدت رویه و اداره بهتر کشور در شرایط حساس کنونی به نتیجه مثبت رسیدند.

حسن پور با اشاره به تصمیم اخیر تصمیم سازان با بیان این که خروجی جلسه اخیر مسؤولان برای روزی است که ترامپ از برجام خارج شود، ادامه داد: آن چه باید با اطمینان مورد توجه قرار گیرد این است که تحریم ها شکسته شده و دیگر وضعیت آن ها به روز اول بازنمی گردد.

این نماینده مجلس با بیان این که جمهوری اسلامی ایران توانست در برجام حقانیت خود را به اثبات برساند، افزود: شرایط کنونی جامعه بین الملل به گونه ای نیست که دیگر کشورها کورکورانه از آمریکا تبعیت کنند، کما این که شاهد هستیم امروز آمریکا بر سر مسائل مختلفی نظیر سیاست های اقتصادی با کشورهایی نظیر چین و روسیه مشکل دارد.

او با تأکید بر این که ایران کشوری بزرگ و با درجه تأثیرگذاری بالایی در جهان است، گفت: آن چه که از منظر مسؤولان جمهوری اسلامی در مواجه با شرایط دشوار بین المللی تصمیم گیری شده است بر مبنای افزایش رفاه نسبی مردم و رشد و اعتلای کشور خواهد بود.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به این که در کنار مشکلات عرصه خارجی در حوزه داخلی هم کشورمان در روزهای اخیر با نابسامانی های ارزی و اقتصادی مواجه بود، ادامه داد: نابسامانی های ارزی با توجه به هجمه های مختلف از سوی دشمنان طبیعی بود ، اما نمایندگان مجلس در روزهای اخیر تدبیر مؤثری را بر مبنای حمایت از صادرات کالاهای ایرانی اندیشیده اند که درنهایت منجر بر موازنه تجاری مثبت کشورمان خواهد شد.

او با بیان این که موازنه مثبت تجاری به معنای پیشی گرفتن صادرات بر واردات خواهد بود، افزود: در چنین وضعیت مطلوب اقتصادی قطعاً پس از مدت کوتاهی نابسامانی های ارزی هم کنترل می شود.

 

 

گفت وگو:بهناز لطفعلی زاده