حجت الاسلام مصطفی درایتی، مشاور رئیس جمهوری دولت اصلاحات و فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت وگو با خبرنگار اکوناپرس با بیان این که رئیس دولت دوازدهم پیگیر وعده هایی که در انتخابات به مردم داده، خواهد بود، گفت: با توجه به مسائلی که در روزهای اخیر شاهد وقوع آن ها بودیم، از جمله فیلترینگ تلگرام و خروج آمریکا از برجام بسیاری بر این باورند که دو دستاورد بزرگ دولت درحال نابودی است و این درحالی است که واقعیت خصوصاً درباره برجام چیز دیگری است.

او با اشاره به مسأله فیلترینگ تلگرام، افزود: دولت و شخص رئیس جمهور از ابتدا اعلام کرد که  با فیلترینگ این پیام رسان مخالف است و تصمیم در این خصوص از ناحیه دولت متبادر نشده است.

درایتی با بیان این که رئیس جمهوری بر عهد خود با مردم وفادار است، ادامه داد: بسیاری از اتفاقاتی که در جامعه به وقوع می پیوندد در محدوده اختیارات رئیس جمهوری نبوده و او فقط می تواند با آن ها مخالفت کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین با اشاره به برجام و خروج آمریکا از آن، افزود: با توجه به آن چه در حال وقوع است گاهی اوقات یادمان می رود که میان وضعیتی که انتظار آن را داشتیم و آن چه اتفاق افتاده است، چه تفاوتی وجود دارد.

درایتی با بیان این که از اکنون به بعد هر چه پیش آید، اما دیگر به شرایط پیش از برجام بازنمی گردیم، گفت: از ابتدا بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که قرار نیست با آغاز و اجرای برجام همه مشکلات کشور حل شود و هرگونه تبلیغ بر این اساس می تواند در جامعه آثار منفی داشته باشد، اما هر اتفاقی که در برجام شاهد وقوع آن باشیم؛ نظیر خروج ترامپ از برجام، ایران را به شرایط قبل از این توافق هسته ای بازنمی گرداند.

او با بیان این که برجام از زمان روی کارآمدن ترامپ درحالت نیم بند به سر می برد، ادامه داد: با خروج آمریکا از برجام با توجه به فشارهای زیادی که این کشور ممکن است بر سایر اعضای توافق هسته ای وارد کند، اما ایران می تواند از طریق ارتباط با کشورهای اروپایی، چین و روسیه بخش عمده ای از فشارهای موجود را کاهش دهد.

درایتی با تأکید بر این که خروج آمریکا از برجام این کشور را به عنوان قلدر بی منطق نظام بین الملل معرفی کرده است، گفت: اگرچه ترامپ بدعهدی های بسیاری را در خصوص تعهداتش در برجام به انجام رسانیده است، اما ایران با وفاداری بر تعهداتش تمامی اتهاماتی را که علیه خود در جهان وجود داشت، بی اعتبار ساخت.