به گزارش اکونا پرس،

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در اولین برنامه سفر خود به استان مرکزی با حضور در مجتمع صنایع آذرآب از نزدیک در جریان مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

رئیس جمهور در جمع کارگران این مجتمع ضمن استماع درخواست های آنها، با تاکید بر اینکه مشکل اصلی آذرآب نبود کار نیست، گفت: این مجتمع تولیدی، پول ساز و اعتبارساز است اما محور اساسی مشکلات اینجا مدیریت و مالکیت است.

دکتر رئیسی با ابراز ناخرسندی از عدم حمایت از مجتمع صنایع آذرآب، اظهار داشت: بانک کشاورزی ارتباط ماموریتی به اینجا ندارد و باید سهامش به یک مجموعه ای که دارای وظایف و تخصص مرتبط هست واگذار شود.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه فعال و پویا بودن آذرآب با همت کارگران و مهندسان توانمند این واحد تولیدی رقم می‌خورد، تاکید کرد: در اسرع وقت برای حل مشکلات مدیریتی و سهامداری آذرآب تصمیم گیری خواهیم کرد.

رئیس جمهور با ابراز تأسف از اینکه کارخانه ای که خودش توان رفع نیازمندی‌های سایر کارخانجات و صنایع را دارد امروز با کمتر از ده درصد ظرفیت خود کار می کند، تاکید کرد: کارخانه آذرآب را احیا خواهیم کرد و کاری می‌کنیم که انشالله ظرفیت کارگری این کارخانه حداقل به همان ظرفیت سه‌هزار نفر سابق بازگردد.

آیت الله رئیسی افزود: هپکو و آذرآب نمادهای غرور ملی و اعتماد به نفس ملی هستند، این واحد های تولیدی را احیا می‌کنیم و نمی‌گذاریم بیش از این لطمه ببینند.
مجتمع عظیم صنعتی اذراب در سال‌های گذشته طی فرآیند خصوصی سازی واگذار شده بود اما به دلیل تخلفات گسترده در زمان تصدی ریاست قوه قضاییه توسط آیت الله رئیسی مالکیت این کارخانه از بخش خصوصی گرفته شد و از سوی دولت به بانک کشاورزی واگذار شده بود اما این بانک نیز نتوانسته به خوبی این واحد را مدیریت کند و در حال حاضر تنها با ۱۰ درصد توان در حال فعالیت است.