داریوش قنبری، نماینده پیشین مجلس و فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت وگو با خبرنگار اکوناپرس با اشاره به اظهاراتی که رقیبان دولت در خصوص عملکرد منتهی به شکست رئیس جمهوری و تیم همراه او ابراز می کنند، گفت: آن چه امروز از اقدامات روحانی و دولت همراه او شاهد هستیم، این است که او در دوره آخر فعالیت خود به سر می برد و به دنبال انتخابات 1400 نیست. بنابراین بیشتر وقت و قدرت خود را در جهت حل مشکلات مردم و تحقق شعارهای انتخاباتی خود به کار می گیرد.

او با اشاره به وقایع اخیر مرتبط با برجام و توافق هسته ای افزود: هدف مهم دولت نجات کشور از بحران های پیش رویی است که دشمنان خواهان تحمیل آن ها هستند. این دولت برعکس دولت دهم که قطعنامه ها را کاغذپاره تلقی می کرد، به خوبی می داند که سرنوشت کشور به اتفاقات به سیاست خارجی وابسته است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به این که دولت در تمامی سیاست های خود منافع ملی را در نظر گرفته است، ادامه داد: آن چه باید موردتوجه قرار گیرد این است که سیاست های دولت در حوزه سیاست خارجی نیازمند حمایت مردم است. از زمان روی کارآمدن ترامپ احساس خطر می شد و امروز تمامی پیش بینی های آن زمان در حال تحقق است. و این خطر بزرگی است که برای پشت سر گذاشتن آن نیازمند عزمی همگانی هستیم.

قنبری با اشاره به واکنش رقیبان داخلی دولت نسبت به خروج آمریکا از برجام با بیان این که امروز فرصت مناسبی برای احساس شادی نیست، افزود: خطاب به این افراد باید گفت اگر برجام دچار مشکل شود، تمامی کشور با دشواری های متعددی مواجه خواهد شد و کارشکنی های داخلی در مسیر توافق هسته ای و سیاست های دولت نوعی خیانت به مردم و کشور محسوب می شود.

این نماینده پیشین مجلس با تأکید بر این که طیف مقابل دولت کمی منطقی تر با حوزه منافع ملی برخورد کند، افزود: به نظر می رسد که این گروه خاص با دانایی نسبت بر از دست دادن قدرت در کشور هر چیزی را در انتخابات خلاصه می کند و از هر نوع تهدیدی ولو به ضرر مردم و به نفع خودش، بهره برداری می کند.

 

 

گفت وگو: بهناز لطفعلی زاده