به گزارش اکونا پرس،

در جریان سفر علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به استان‌های  چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد از 45 فضای آموزشی منطقه سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد که بازسازی و بهسازی آن از مصوبات سفر قبلی نایب رئیس مجلس به مناطق زلزله‌زده بود، بازدید و این فضاها با اعتبار 180 میلیارد تومان پس از ساخت و بهسازی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در این مراسم نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، احمد نادری عضو هیأت رئیسه مجلس و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، موسوی رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس از خوابگاه دانش‌آموزی ابن‌سینا، دبیرستان 6 کلاسه شهید بهشتی، هنرستان  شبانه‌روزی سی‌سخت و چندین پروژه دیگر بازدید و آن را افتتاح کردند.

براساس این گزارش علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاحیه این مراکز با بیان اینکه فرهنگ و ادب موضوع اولویت‌دار امروز کشور است، خاطر نشان کرد: اگر ما در آموزش و پرورش و در این دولت به موضوع فرهنگ نرسیم، بی‌شک در ادامه با مشکل مواجه می‌شویم، باید توان خود را برای اجرای سند تحول بنیادین به کار بگیریم.

وی افزود: ما حتما باید به مسائل زیرساختی و عمرانی توجه کنیم اما این آجر و سنگ تاثیر اصلی را نمی گذارد بلکه باید مسائل فرهنگی را آسیب‌شناسی کنیم و مباحث تربیتی را مورد توجه قرار دهیم.

نیکزاد تأکید کرد: گرفتاری فعلی ما این است که آرمان‌های انقلاب و اسلام را عمل نمی‌کنیم و از آن غافل شده‌ایم و باید به این مبانی بازگردیم.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به اتفاقات هفته‌های اخیر کشور گفت: کسانی که دغدغه فرهنگی دارند باید پشتیبان نیروهای امنیتی ما باشند، ما از اتفاقی که برای دختر جوانمان رخ داده متأثر شدیم و همه بخش‌های مرتبط نیروی انتظامی و سایر نهادها و بخش‌های ذیربط برای آسیب‌شناسی و پیگیری علل این حادثه بسیج شده‌اند اما نباید نیروهای انتظامی که حافظ آسایش، امنیت، رفاه و ضامن تأمین امنیت جامعه هستند مظلوم واقع شوند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در حفظ امنیت دنیا و منطقه گفت: من در سفر به اجلاس پارلمان‌های دنیا و در دیدار با رئیس مجلس اسپانیا به ایشان گفتم که آیا می‌دانید که اگر سردار سلیمانی و مبارزات ایشان با داعش نبود امروز این امنیت و آرامش را در اروپا نداشتید و ایشان این موضوع را پذیرفت اما نه هیچ‌گاه حاضر به اذعان در این خصوص و مصاحبه علنی نبود چرا که غرب نمی‌تواند بپذیرد که ما مستقل و سلطه‌ناپذیریم.

نیکزاد تصریح کرد: ما در سیطره غرب و شرق عالم قرار نگرفتیم و برای این موضوع هزینه دادیم و ایستادگی کردیم چرا که در دنیا کشورها یا سلطه‌پذیر هستند یا سلطه‌جو.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به پروژه‌های عمرانی احداث شده گفت: وفای به عهد بر ما واجب است و ما موظفیم بر این حکم اسلامی و اخلاقی عمل کنیم، وقتی ما در منطقه زلزله زده سی‌سخت حضور پیدا کردیم و با خسارات وارد شده مواجه شدیم کسی امیدی به بازسازی مدارس و عمل به وعده‌ها نداشت اما امروز با لطف خدا، همت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی شاهد بهسازی، نوسازی و ساخت مدارس جدیدی در این منطقه هستیم که امیدوارم منشأ خیر و محل تربیت انسان‌های بزرگی شود.

به گزارش خانه ملت در این سفر و با پیگیری‌های انجام شده از سوی نادری عضو هیأت رئیسه مجلس مقرر شد تمامی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد که از نظر امکانات نظیر میز و نیمکت، سرویس بهداشتی و آبخوری دچار مشکل هستند تا پایان سال تحصیلی جاری یعنی خرداد ماه با قول وزیر آموزش و پرورش تجهیز شوند.