به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ اولین جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران منطقه ۳ با استان معین (خراسان شمالی) باحضور شهردار منطقه ۳، مسئولین استان خراسان شمالی من جمله معاون استاندار و مدیر کل  دفتر امور شهری و شوراهای استانداری ، مدیر کل مدیریت بحران استانداری ، شهردار بجنورد ، عوامل انتظامی ، رییس جمعیت هلال احمر ، مدیر اورژانس ، مدیرعامل آتش نشانی ، مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای ، رییس دانشگاه علوم پزشکی و مدیران دستگاه های خدمات رسان (آب ، گاز ، برق ، مخابرات ) با همراهی دستگاه های متناظر در منطقه ۳ برگزار شد.

حمید جوانی شهردار منطقه در این جلسه به ضرورت تسلط و احاطه بر مدیریت استراتژیک در مواقع بحران اشاره کرد و اظهار داشت: مطالعات و مقالات علمی متعددی در کشور با موضوعات مدیریت بحران وجود دارد که نشان دهنده اهمیت مطالعه و برنامه ریزی پیش از وقوع بحران برای رویارویی با این مسئله میباشند . 

شهردار منطقه ۳ با تاکید بر لزوم ارتقا سطح کیفی و ماهیتی اقدامات در مواقع بحرانی ابراز داشت: حضور و شناخت مدیران اجرایی استان های معین و برگزاری چنین جلسات و کارگاه هایی میتواند در شرایط حساس و بحرانی بسیار حائز اهمیت و یاری دهنده باشد .

جوانی افزود: مدیران  باید نسبت به تربیت و حفظ نیروی انسانی مجرب، متخصص و فنی در زمینه بحران دقت نظر داشته باشند.

همچنین رجایی مدیر کل  دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: تیم تخصصی بحران استان خراسان شمالی، ظرفیت ها و توانمندی های منطقه ۳ را جهت بکارگیری در مواقع اضطراری مورد بررسی و شناسایی قرار داده است. 

رجایی با بیان اینکه در مواقع بحران رخدادها و چالش های غیر قابل پیش بینی اتفاق می افتد ابراز داشت: به همین علت کارگروه های تخصصی با موضوعات مرتبط ایجاد شده تا تیم معین استان خراسان شمالی بهترین خدمت و عملکرد را در شرایط اضطراری داشته باشد. 

مدیر کل  دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی اضافه کرد: وظیفه استان معین، آمادگی، تکرار و شبیه سازی این قبیل مانورها و بررسی های کارشناسی شده در این زمینه می باشد. 

در ادامه شفیق مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی ، هماهنگی ، همدلی، همراهی و مشارکت دستگاه ها و ارگان های خدمات رسان در مواقع بحران را از ضروریات برشمرد.

شفیق افزود: با توجه به اینکه استان خراسان شمالی مستعد وقوع حوادث بی شماری است و در زمینه مدیریت بحران از تجریه خوبی برخوردار است میتواند در مواقع لزوم به استان های دیگر کمک کند.

حمیدی شهردار بجنورد سخنران دیگر این برنامه اظهار داشت: این قبیل جلسات جهت آشنایی  ، شناخت نقاط حساس ، ملزومات ، تجهیزات و ... و تبادل اطلاعات بین مدیران ارشد جهت آمادگی در مواقع بحران بسیار ضروری است . 

حمیدی تاکید کرد: هر چقدر منابع اطلاعاتی دقیق و تکمیل تر باشد به طور یقین خدمات رسانی مناسب تر و اصولی تری به مردم شهرهای آسیب دیده ارائه خواهد شد. 

در این جلسه، مدیریت بحران استان معین با شهرداری منطقه ۳ و دستگاه های خدمات رسان در ۸ کارگروه که فعالیت هر کدام به صورت زنجیره به یکدیگر متصل می باشد برنامه ریزی و برگزار شد.