به گزارش اکونا پرس،

به نقل  از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، تورج فرهادی شهردار منطقه در این خصوص اظهار کرد: منطقه 19 به دلیل همجواری با حرم مطهر همه ساله مفتخر به میزبانی از زائران از شهرهای مختلف ایران است و شهرداری این منطقه در پهنه پیرامونی و مسیرهای منتهی به برگزاری مراسم 14 خرداد در بازه زمانی قبل، حین و بعد از مراسم با اجرای اقدامات در حوزه خدمات شهری، فنی و عمرانی و حمل و نقل  ترافیک آمادگی کامل خدمت رسانی را دارد.

او با اشاره به آغاز اقدامات اجرایی از اول خردادگفت: در راستای آماده سازی و نگهداشت محیط پیرامونی و مسیر های منتهی به حرم اقداماتی چون تسطیح، علف کشی، رسیدگی به نگهداشت فضای سبز، جمع آوری 130 کامیون نخاله انجام شده و  پاکسازی، رفت و روب و  شست و شو به صورت مستمر در حال انجام و تا پایان برگزاری مراسم ادامه خواهد داشت .

شهردار منطقه ضمن تأکید بر آماده سازی 950 هزار متر مربع اراضی به منظور تسهیل در محل پارک خودرو خاطر نشان کرد: علاوه بر پارکینگ های موجود، اراضی بایر با اجرای اقداماتی چون پاکسازی، تسطیح، علف کشی و پخش تراشه آسفالت با ظرفیت پارک بیش از 30 هزار خودرو محیا شده اند. 

ضمن اینکه 2 هزار متر طول نیوجرسی به منظور تقسیم بندی پارکینگ ها در این محدوده بهسازی و نصب شده است.

فرهادی در تشریح سایر اقدامات به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم به خط کشی 100 کیلومتر از محورها و مسیر های منتهی به حرم اشاره کرد و افزود: نصب استوانه ترافیکی، بشکه، خطر نما، 750 متر طول گاردریل اصلاحی و نصب، تابلوهای هدایت مسیر و شناسایی پارکینگ ها از سوی معاونت حمل و نقل ترافیک انجام شده است.

همچنین 12 هزار تن آسفالت برای تراش، روکش مکانیزه و لکه گیری به صورت دستی در محورهای باقر شهر، علامه عسگر، یادگار امام (ره) و بزرگراه های شهیدتندگویان و شهید هاشمی صرف شده است.

به گفته این مسئول تا کنون 90 درصد اقدامات اجرایی به منظور برگزاری مراسم ارتحال انجام شده و 10 درصد باقی مانده نیز مطابق برنامه زمانبندی تا قبل از 12 خرداد به اتمام می رسد.

ضمن اینکه عملیات نظافت، پاکسازی و ... پس از پایان مراسم نیز مطابق برنامه انجام خواهد شد.