به گزارش اکونا پرس،

در این نشست ضمن تقدیر خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار شهردار منطقه از اهمیت رسانه و خبرنگار جهت آگاهی مردم و نشان دادن عملکرد و تلاش همکاران گفت .

شهردار منطقه  افزود: شهرداری باید در تمام عرصه‌ها فعال باشد و در نهایت اگر جز برای رضایت خداوند نباشد هیچ توجیهی ندارد؛ حل مشکلات شهروندان و و نشاندن لبخند بر لب مردم و باز کردن گره از مشکلات آنان بهترین هدیه برای کارکنان و مسئولین است.

پوریان فر افزود :منطقه ۲۱ در غربی‌ترین نقطه تهران به وسعت ۵۲۰۰ هکتار و دارای ۵۰ درصد بافت صنعتی و نظامی است.

همجواری با فرودگاه ،اتوبان‌های بسیار و دسترسی عالی دلیلی برای داشتن ظرفیت بسیار عالی جهت نمایشگاه‌های مختلف و وجود فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی و صنایع و مجموعه‌های خودروسازی و داروسازی نشان از اهمیت بالای این منطقه دارد.

 وی گفت :منطقه ۲۱ یک منطقه حاشیه‌ای است و در عرصه‌های مختلف خیلی به آن پرداخته نشده است .در بحث حمل و نقل مطالعات مترو برای سال‌های گذشته است و ما پیگیر توسعه خطوط مترو در این منطقه هستیم.

یکی دیگر از معضلات حمل و نقل بحث اتوبوس است که وضعیت نامناسبی دارد نیاز اتوبوس در این منطقه حدود ۲۵ دستگاه می‌باشد که وعده ۹ دستگاه اتوبوس را تا مهر ماه به ما داده‌اندوما برای جبران کمبود اتوبوس از ماشین‌های ون و تاکسی استفاده کرده‌ایم.

پوریانفر افزود:در مورد بحث آب که یکی از معضلات این منطقه است بر اساس مطالعات انجام شده و بر اساس مطالعات انجام شده این منطقه حدود ۴۵ هزار متر مکعب آب نیاز دارد که حدود ۲۵ هزار متر مکعب آب موجود است و ما پیگیر احداث تصفیه خانه و انتقال آب تصفیه خانه به این منطقه هستیم.

وی در مورد امکانات ورزشی در این منطقه افزود: بیش از ۱۰ زمین ورزشی کوچک و بزرگ ، استخرهای روباز و روبسته ، سالن‌های آمفی تئاتر، تامین امکانات آموزشی و رفاهی برای بانوان ،احداث استخرهای دوقلو از جمله موارد در دست اقدام برای این منطقه می‌باشد.

شهردار منطقه ۲۱ اضافه کرد: از دیگر مشکلات مهم این منطقه مشکل آلودگی صوتی و صدای هواپیما می‌باشد که با پیگیری و هماهنگی با فرمانداری اندکی از این مشکل حل شده است ویکی از بهانه‌های موجود برای حل این مشکل این است که ابتدا این منطقه صنعتی بوده و بافت مسکونی به این منطقه نزدیک شده است

پوریانفر در مورد بافت فرسوده منطقه ۲۱ گفت: منطقه ۲۱ بیشتر شهرک نشین و و وقفی هستند که این شهرک‌ها بالای ۴۰ سال قدمت دارند وقابلیت استفاده از طرح بافت فرسوده را دارند ، البته این کار ساده‌ای نیست چون هم رضایت ساکنین و هم وجود سرمایه‌گذار برای اجرای این طرح از جمله معضلات این  طرح می‌باشد.

در خاتمه پوریانفر افزود:در بحث اسفالت این منطقه رشد خوبی داشته و کاملا مشهود است و در بحث من شهردارم هم منطقه  ۲۱رتبه اول را کسب کرده است.

3a5a4e95-e099-4509-b1f9-a020911847d0