به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 13، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه با اشاره به اهمیت آشنایی نسل جدید با بازی های سنتی و رو آوردن کودکان به بازی های موبایلی و رایانه ای گفت: اداره ورزش معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 13 با ایده گرفتن از بازی قدیمی و خاطره انگیز دهه شصت، همایش 500 نفری ورزشکاران ایستگاه های ورزش شهروندی شهر تهران را برگزار کرد. 

او افزود : در این ویژه برنامه پر طرفدار و پر هیجان ، ورزشکاران نسل های مختلف گرد هم آمدند و بازی های مختلف از عمو زنجیر باف را اجرا کردند .

شهردار منطقه 13 اظهار داشت : این بازی،شور و شادی را بین ورزشکاران ایجاد و افراد شرکت کننده به نوعی تقویت عضلات، سرعت و دقت را تمرین کردند  و در آنها حس مشارکت در کار گروهی تقویت شد.

او با بیان اینکه  2 نفر در این بازی به عنوان سرگروه و دیگری به عنوان عمو زنجیر باف انتخاب می شوند، تصریح کرد: این دو نفر به زنجیری که سایر شهروندان  با قلاب کردن دست ها با یکدیگر درست کردند، پیوستند  و کمانی دایره‌واررا تشکیل دادند و در ادامه سرگروه، از عمو زنجیرباف سوال هایی را به صورت شعر پرسید و اعضای گروه هم همراهی کردند و یک دور بازی را با نوایی واحد به پایان رساندند. 

در این مراسم که با تلاش اداره ورزش بانوان معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه 13 برگزار شد ، جمعی از مسئولان و  رئیس ایستگاه ورزش شهروندی شهر تهران و جمعی از مدیران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه حضور داشتند و در پایان به قید قرعه جوایزی به شرکت کنندگان اهدا شد.