به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 4، "علی اصغر کمالی زاده" در این باره گفت: در روزگار امروزی نیازهای جامعه شهری اشکال متنوعی به خود گرفته است و رشد جمعیت شهرنشین با افزایش گستره و نوع خدمات همراه بوده از این رو ضرورت ارائه خدمات و تناسب آن با استانداردهای زیست محیطی و بهداشتی فضای شهر اجتناب ناپذیر است.

او ادامه داد: حفظ و نگهداری فضای سبز، تامین، تفکیک و توسعه لوله‌گذاری آب فضای سبز، تنظیف و نگهداری شهر، تامین روشنایی فضاهای شهری، جمع آوری زباله، مقابله با سد معبر، جلوگیری از تکدی گری، اتخاذ تدابیر جهت حفظ شهر از سیل و حریق، رفع خطر از بناها وجلوگیری از صنایع و مشاغل مزاحم از موارد مهمی است که می بایست لحاظ شود.

شهردار منطقه4 ادامه داد: از دیگر مباحث مطرحه مدیریت پسماند و دفع مواد زائد، مناسب سازی پیاده رو ها، خیابان ها، مرمت و بهسازی مدارس، مساجد و مکان های پر رفت و آمد، توجه ویژه به نیازهای افراد توانیاب (پارکینگ ویژه معلولین، ایجاد رمپ و ...)، توجه به فعالیت های حوزه ترافیک و حمل و نقل از جمله مرمت و نوسازی تابلوها و چراغ های راهنمایی و رانندگی،  دوربین های ثبت تخلفات در راستای ایجاد امنیت برای شهروندان و حمل و نقل ایمن، توجه به حمل و نقل پاک و احداث مسیرهای ویژه دوچرخه و ساخت پارکینگ های مخصوص دوچرخه و رسیدگی به آن، ترمیم خط کشی های خیابان ها) و ... بوده که به آن پرداخته می شود.

کمالی زاده با اشاره به جزییات طرح تحولی مذکور گفت: در عرصه دنیای علم و تکنولوژی امروزه وسعت خدمات رسانی نسبت به سال های گذشته بسیار بالاتر رفته است و هوشیاری و نظم و برنامه ریزی می تواند بسیار هوشمندانه و رهگشا باشد. در این میان ایده گرفتن از مبلمان های شهری روز در دنیا می تواند شهر و المان های شهری پایتخت را زیباتر سازد.

او در خصوص اسناد و پرداخت های مالی گفت: سندها و پرداخت ها می بایست بسیار هوشمندانه تر از گذشته رصد و کنترل شود.

کمالی زاده در این راستا مبحث HSE را امری مهم دانست و  بر لزوم تحولی بنیادین در این زمینه تاکید کرد.

او در ادامه شاخه های مختلف افزایش سرانه فرهنگی ورزشی,  برنامه های شاخص محور، ساماندهی دستفروشان، کم بودن سن کارگران و ... از مواردی دانست که نیاز به رسیدگی و پیگیری خاص دارد.

شهردار منطقه 4 در پایان گفت:  طرح نگهداشت شهر فرصتی مناسب و ویژه برای رسیدگی بیشتر به شهر، مطالبات شهروندان و نیل به هدف نهایی ما که خدمت به مردم است، می باشد، لذا مدیریت شهری منطقه 4 با تمام تلاش و توان خود در این راه کوشا و پرتوان به پیش می رود.