به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه2، مهدی صالحی، شهردار منطقه با اعلام این خبر اظهار کرد: درخت در دین مبین اسلام از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است و علاوه بر سرسبزی که به محیط هدیه می دهد، باعث شادابی مردم جامعه می شود.

وی تصریح کرد: خدایی که خالق انسان است، درخت را نیز خلق کرده است و بشر را به کاشت درخت و آبیاری و محافظت از آن مکلف کرده و پویش کاشت نهال  به یاد شهدای مظلوم غزه و فلسطین طبیعت را به انسانیت گره زده است و جهان را متوجه مظلومیت غزه کرد است. 

صالحی در ادامه  به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت نهال و حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: در همین راستا کاشت 5 هزار اصله نهال به یاد زنان و کودکان شهدای غزه با هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و با حضور مسئولان  و مدیران کشوری، بسیج ، دوستداران محیط زیست ، دانش آموزان و..... برگزار شد.

وی با بیان اینکه  این طرح همزمان با روز جهانی حقوق بشر آغاز وتا اسفند ماه  ادامه دارد، گفت: دراین مراسم یکهزار اصله نهال غرس و نهال‌ها نیز به نام زنان و کودکان شهدای غزه و ایران  ثبت شد.

شهردار منطقه 2 با اشاره به اینکه محل کاشت  نهال ها  تحت عنوان «طوفان الاقصی» نام‌گذاری شد،گفت:  با توجه به اهمیت حفاظت از محیط زیست، در حاشیه این مراسم با برپایی غرفه های فرهنگی  و آموزش نگهداری گل و گیاه،آموزش های لازم ارائه شد.

براساس این گزارش رویداد کاشت نهال همزمان  در سطح ملی در مدارس سراسر کشور و در بخش بین‌المللی توسط رایزنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سایر کشورهای دنیا نیز برگزار شد.

لازم به ذکر است ،رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین مجلس شورای اسلامی، نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران و مشاور ویژه اقتصادی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از سخنرانان این مراسم بودند .