به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری شهادت دخت نبوت، همسر ولایت و مادر امامت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)گفت: برنامه های پیش بینی شده با محوریت مساجد، بسیج و تشکل های مردمی و با همکاری نواحی هفتگانه در محلات در حال اجراست.

او با اشاره به اجتماع ده‌هزار نفری فاطمیون در خیابان شوش افزود: این اجتماع بزرگ با حضور شهروندان و هیئات مذهبی روز یکشنبه از ساعت 9 صبح از مسجد مهدیه در خیابان فدائیان اسلام آغاز و تا  ظهر ادامه دارد.

شهردار منطقه به تشریح سایر برنامه های این ایام پرداخت و گفت: برپایی دو چایخانه حضرت زهرا(س) در محله افسریه، ۱۵ متری چهارم، محله والفجر جوار مزار شهدای گمنام در بوستان والفجر و برپایی موکب‌های پذیرایی و فرهنگی در مسیر آیین تشییع پیکر مطهر شهدای دفاع مقدس (دانشگاه تهران تا معراج شهدا) از جمله برنامه‌های این ایام است. 

شیری افزود: برگزاری آیین هفتمین سالگرد تدفین دو شهید گمنام در بوستان امید همراه با تشییع نمادین پیکر حضرت زهرا «سلام الله علیها» با مشارکت مسجد سیدالشهدا در جوار مزار شهدای گمنام در بوستان امید، برگزاری هیئت‌های دانش آموزی و نوجوان در محلات، برگزاری مراسم تجمع هیات‌های مذهبی در روز شهادت حضرت زهرا (س) و آیین سوگواری فاطمی ویژه پرسنل منطقه۱۵ از سایر برنامه های ایام فاطمیه است.

او اضافه کرد: بیش از 40 ایستگاه پذیرایی و فرهنگی با مشارکت نیروهای جهادی و مردمی، بسیج مالک اشتر، سرای محلات و ... از آغاز ایام سوگواری فاطمی به منظور میزبانی از عزاداران فاطمی و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع)  در منطقه ۱۵ برپاشده است.

شیری در پایان از سیاه پوشی منطقه همزمان با ایام  شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد و افزود: به همین سبب ۲۵ تخته بنر پرتابلی در سطح معابر و میادین اصلی وفرعی منطقه، اکران یک تخته نما پرچم به ابعاد ۱۶ در۱۴ به متراژ ۲۲۴ مترمربع بر روی ساختمان مقابل شهرداری منطقه ۱۵، اکران ۴ تخته ابر پرچم روی پایه پرچم های بلندمرتبه از جمله اقدامات حوزه زیباسازی به همین مناسبت است.

به گفته او، همچنین ۳۷۵ تخته پرچم ۱ در ۴ در پایه پرچم های سطح منطقه و ۷۰ تخته پرچم روی پایه چراغ های خیابان ۱۷ شهریور اکران و ۲۴۰۰ مترطول ریسه پرچمی مشکی و سبز در میادین ومعابر منطقه نصب شد.