به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه در این مراسم ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) ،گرامیداشت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی وشهدای تروریستی حادثه کرمان ، مادران و همسران شهید را اسطوره ساز و الگویی برای مادران نسل های آینده عنوان کرد و گفت: به پاس آنکه ایشان قدم در راه دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا گذاشتند همواره باید از خدمات آن وارستگان تقدیر و تجلیل شود.

وی در ادامه افزود:دعای مادران و همسران شهدا راه‌گشا است و برکات معنوی این عزیزان در سخت‌ترین شرایط گره از مشکلات مردم و مسئولان می‌گشاید.

شهردار منطقه ۱۲ همچنین افزود:مادران و همسران شهدا پس از شهادت عزیزانشان نیز با شجاعت، صبر، استقامت و پیروی از ولایت و رهبری همواره منادی، مروّج و علمدار خط سرخ شهیدان و اهداف و آرمان‌های والای آن‌ها بوده‌اند بنابراین قدردانی از مقام شامخ مادران و همسران شهدا، هم وظیفه ذاتی و هم مایه افتخار و دلگرمی ما است.

حاج حسین یکتا روایتگر دوران هشت سال دفاع مقدس نیز در این مراسم گفت: در دورانی که کشور ما تحت شدیدترین حملات توسط دشمن قرار گرفته بود، مادران و همسران شهدا در راه آرمان و عقیده خویش از عواطف و احساسات خود چشم‌پوشی کردند و در دفاع مقدس، نقشی ریشه‌دار و ارزشمند داشته‌اند و با پیروی از مکتب عاشورا حماسه‌های فراموش نشدنی آفریدند.

وی در ادامه با بیان خاطره ای از وداع تک پسر خانواده با مادرش برای شرکت در جنگ تحمیلی گفت: مادران و همسران شهدا به عنوان کسانی که در شکل‌گیری شخصیت همراهی و رسیدن به بالاترین منزل مقصود؛ شهیدشان را همراهی کردند قابل ستایش و تکریم هستند.

در پایان مراسم شهردار منطقه ۱۲ با اهدای گل و یادبودی از مقام والای مادران وهمسران شهدای منطقه تجلیل کرد.

این مراسم با حضور مهدی بابایی ،مهدی پیرهادی وسید احمد علوی اعضای  شورای اسلامی شهر تهران، سرهنگ حسن زاده ریاست سازمان بسیج شهرداری تهران، سرهنگ اسلام دوست فرمانده پایگاه بسیج امام خمینی،شیری شهردار منطقه ۱۵، نادری سرکلانتر هفتم فاتب ،رجبی ریاست بنیاد شهید ۱۲،۱۳و ۱۴، ریاست شورای هماهنگی و جمعی از معاونان ومدیران در سالن اجتماعات هتل فردوسی  برگزار شد.