به گزارش اکونا پرس،

مهدی پیرهادی در جریان دویست و هشتمین جلسه شورای شهر  با تبریک اعیاد ماه رجب   گفت:  گزارشی از ناایمنی ساختمان ها در شهر و ساختمان های شهرداری تهران بر اساس گزارش سازمان مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی وجود دارد؛  متأسفانه برخی از ساختمان های ناایمن ساختمان های دولتی و وابسته به دولت هستند و هیچ توجیهی ندارد که ساختمان های دستگاه های دولتی و حتی خود شهرداری برای رقم کمی دچار مشکل و ناایمن باشند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش های رسمی برخی ساختمان ها وضعیت نامناسبی دارد. تعداد زیادی از خانواده ها به مجموعه باغ کتاب می روند در حالیکه از لحاظ ایمنی وضعیت نامناسبی دارد و کوچکترین آتش سوزی باعث خسارت های جبران ناپذیری خواهد شد و این مکان در صورت حریق مانند انبار باروت خواهد شد. باغ کتاب از لحاظ HSE و ایمنی در برابر حریق وضعیت خوبی ندارد و در حال حاضر تاییدیه آتشنشانی را هنوز نگرفته و از شهرداری می خواهیم نه فردا بلکه امروز نسبت به برطرف کردن این مشکل اقدام کند.

پیرهادی با اشاره به افزایش آمار تصادفات در کشور و تهران، یادآور شد: چرا باید این اتفاقات بیفتد؛ بر اساس گزارشات آمار تلفات جهانی از یک میلیون و 350 هزار نفر به یک میلیون و 100 هزار نفر کاهش یافته و با این وجود چرا آمار تصادفات در کشور ما روند افزایشی دارد.

وی افزود: پلیس راهور باید گزارشی ارائه کند و دلایل این موضوع رو تشریح کنند  و سازمان حمل و نقل و ترافیک و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز باید موضوع را پیگیری کنند. در بودجه سال آینده هم برای ارتقاء ایمنی ساختمان ها و هم برای کاهش تصادفات باید پیگیری های لازم را انجام داد.