به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی گفت: اقدامات خوبی در دوره های پیشین مدیریت شهری در محله هرندی انجام شده که به علت موازی کاری و خلا مدیریت واحد ،زحمات متناسب با نتیجه دلخواه در این محله نبوده است.

وی در این نشست بر تببین نقشه راهی  که همه ملاحظات اجتماعی،شهرسازی ،عمرانی ،ترافیک و...را شامل می شود تاکید کرد وافزود: با این طرح اقدامات لازم برای ارتقای زندگی شهروندان اولویت بندی شده واز اعمال راه کارهای سلیقه ای ومقطعی جلوگیری خواهد شد.

وحیدرضا انارکی محمدی ضمن تقدیر از اقدامات سردار رادان و سردار محمدیان در جمع آوری معتادان متهاجر  به خصوص در دوماه گذشته  گفت: ظرفیت های شهرداری وبهزیستی متناسب بانیازهای محله هرندی نیست وازین رو با همراهی وهم افزایی همه ارگان ها و نهاد ها می توان به نتیجه مطلوبی برای کاهش مشکلات این محله دست یافت.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۴ هکتار از ۱۶۰۰ هکتار مساحت منطقه ۱۲ متعلق به محله هرندی است که ۶۸ در صد آن یعنی حدود ۴۹۰۰ واحد مسکونی دارای بافت فرسوده است گفت : تخصیص ۴۹ میلیارد برای بودجه پروژه های محله هرندی از جمله احداث گذر ۲۴ متری ،زمین فوتبال ساحلی ،زمین ورزشی و...نشان از عزمی راسخ برای برگرداندن زندگی به محله هرندی است.

وی با بیان اینکه برای حل این مساله نیازمند اجرای طرح تفصیلی، اصلاح آن در برخی موارد و تغییر بعضی کاربری‌ها در منطقه هستیم، ادامه داد: متاسفانه در این محلات خانه‌های مخروبه، نیمه‌کاره و ... وجود دارد که باید تکلیف آنها مشخص شود، در کاربری یکسری از ساختمان‌ها نیز باید تغییرات لازم انجام شده یا به بازار الصاق شوند یا اینکه کاربری مناسب و متناسب با محیط برایشان در نظر گرفته شود و با باز نگری در طرح تفصیلی و افزایش ارزش افزوده به املاک  این محلات کم برخوردار شاهد تغییرات مطلوبی در زندگی شهروندان محلات کم برخوردار به ویژه هرندی خواهیم شد.

شهردار منطقه ۱۲ در ادامه به همراه حاضران جلسه از ماشین آلات و تجهیزات خدمات شهری ناحیه بازدید و با حضور در مقبره الشهدای بوستان زندگی با قرائت فاتحه ای به مقام والای شهید ادای احترام کردند.

شهردار منطقه ۱۲ در ادامه از پروژه زمین فوتبال ساحلی در این بوستان بازدید کرد و با تاکید بر احداث فضاهای ورزشی در محلات کم برخوردار از بهره برداری این زمین در دهه فجر خبر داد.

در ادامه این بازدیدها از پروژه تجهیز زمین وتحویل به پلیس مبارزه با مواد مخدر برای جمع آوری معتادان متهاجر،مرمت تالار یاس برای زوج های کم برخوردار، خیابان امید(مسیر سبز)،تکمیل مسیر خط ویژه خیابان شوش و نور پردازی های آن،اصلاح هندسی میدان شوش، تکمیل برج های نوری احمد مرادی و  بوستان سید سقا و ...بازدید و دستورات لازم به حوزه های ذیربط ابلاغ شد.

شهردار منطقه ۱۲ در حاشیه این بازدید ها با اشاره به اینکه  طرح تحول ۲۰ گانه همان امور روزانه شهر است که کانالیزه و هدفمند شده است بر تسریع پروژه پیاده روسازی خیابان مولوی به طول ۷۵۰ متر مربع ،خیابان آتش نشانی به طول ۱۴۰۰ متر مربع،نهرسرپوشیده  میدان محمدی به متراژ ۱۲۰۰ متر طول و پخش ۲۰۰۰ تن آسفالت خیابان مولوی در این ناحیه تاکید کرد.