به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری با اشاره به مراحل پایانی احداث مقبره الشهدای گنبدی شکل در بوستان ولیعصر (عج) در ناحیه یک گفت: فاز نخست این پروژه شامل نصب اسکلت فلزی و سقف به اتمام رسیده و فاز دوم نظیر نازک کاری، کاشی کاری، اجرای سنگ کف و احداث پله‌های ورودی در حال انجام است.

او افزود: مزار شهدای گمنام بوستان ولیعصر(عج) میعادگاه عاشقان و دلدادگان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس است که در سال ۱۴۰۰ مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) رجعت و به خاک سپرده شدند.

شهردار منطقه در ادامه به مراحل محوطه سازی مقبره الشهدای خاورشهر در میدان شهدا بوستان گلسرخ ناحیه هشت اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در زمینی به مساحت ۶۰۰ مترمربع در حال انجام است،که مراحل خاکبرداری، جدول بندی، بتن ریزی کف به اتمام رسیده و در مرحله اجرای کف پوش  است.

شیری با اشاره به اینکه پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس در مزار شهدای گمنام خاورشهر در سال ۱۳۹۳ مصادف با شهادت امام صادق(ع) رجعت و به خاک سپرده شدند افزود: آسایش و امنیت امروز جامعه مرهون خون شهداست و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و معرفی آنان به نسل جوان وظیفه ماست .

او با اشاره به اینکه منطقه ۱۵ خاستگاه ۲۰۰۰ شهید والامقام است، گفت: قبور شهدای گمنام از برکات این منطقه است که بوستان‌ها را متبرک کرده‌اند و این قبور به محل دعا و مناجات و نیز پایگاهی برای انجام مراسم فرهنگی و مذهبی تبدیل شده و حال و هوای خاصی به بوستان‌ها داده است.