به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، حمیدرضا عموزاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با تأکید بر ضرورت انجام فعالیت بدنی روزانه و اصلاح شیوه و سبک زندگی سالم گفت: همایش پیاده‌روی همگانی و دوچرخه‌سواری با مشارکت معاونت‌های امور اجتماعی و فرهنگی و حمل و نقل و ترافیک منطقه 11 با رویکرد ارتقای نشاط اجتماعی و ترویج ورزش‌های همگانی در بوستان رازی برگزار شد.

عموزاده با بیان اینکه شیوع برخی بیماری‌های غیر واگیر همچون دیابت، به دلیل کم‌تحرکی در حال رشد است، افزود: برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند جنبه آگاهی‌بخشی عمومی داشته باشد و لزوم‌ توجه به سلامتی و‌ سبک زندگی سالم را گوشزد کند.

همایش پیاده‌روی همگانی منطقه 11، روز دوشنبه، ۲۱ اسفندماه برگزار شد که این همایش با استقبال چشمگیر شهروندان به‌ویژه سالمندان همراه بود. طی آن، شرکت‌کنندگان پس از انجام قرعه‌کشی در دو مرحله به دو گروه دوچرخه‌سواران و پیاده‌روهای تقسیم شدند و در نهایت نفرات برگزیده جوایزی اهدا شد؛ همچنین در پایان این مراسم از سالمندان منتخب در مسابقات نشاط سالمندی با اهدای هدایا تجلیل صورت گرفت.

گفتنی است در حاشیه این برنامه، شهروندان از خدمات رایگان سلامت‌محور شامل تست‌های قند خون و فشار خون، همچنین مشاوره پزشکی نیز بهره‌مند شدند.