به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی شهرداری  منطقه۱۲ ، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه، راه اندازی آبگرمکن های خورشیدی را اقدامی مهم در راستای کمک به بهینه سازی مصرف انرژی، توسعه انرژی های پاک و نیز کاهش هزینه های نگهداشت شهر دانست و افزود: در همین راستا طی برنامه ریزی های انجام شده در حوزه فعالیت های زیست محیطی شهرداری منطقه، آبگرمکن های خورشیدی بوستان های منطقه در حال تعویض و تعمیر هستند.

 وحیدرضا انارکی محمدی همچنین  از جمع آوری پنل های خورشیدی بلااستفاده در بوستان زندگی خبر داد و گفت: این پنل ها به منظور بهره برداری مجدد در سایر ساختمان های اداری شهرداری این منطقه جمع اوری، نظافت و مورد تست آزمایشگاهی قرار گرفته و در صورت تایید بکارگیری می شوند.

شهردار منطقه۱۲ در ادامه  از اتصال نیروگاه خورشیدی ۲۵ کیلوواتی ساختمان مرکزی شهرداری منطقه ۱۲ به کنتور دوطرفه نصب شده اداره برق جهت ثبت دقیق میزان تولید برق و رصد انلاین توسط اداره برق منطقه مولوی نیز خبر داد.

وی گفت : با اتصال نیروگاه خورشیدی به شبکه برق در هر لحظه توسط اداره برق امکان بررسی میزان تولید، در مدار بودن نیروگاه، ارایه گزارش های ماهانه و فصلی و سالانه توسط اداره برق بصورت رسمی امکان پذیر است.