به گزارش اکونا پرس،

محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر تهران ،از بررسی لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران در کمیسیون مطبوعش خبر داد.

وی گفت: لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران که توسط شهرداری به شورا ارائه شد نتوانسته است که بسیاری از خواسته های شورای شهر را تامین کند و اکثر اعضای شورای شهر تهران نسبت به این لایحه نظرات اصلاحی دارند.

حق شناس اعلام کرد: کمیسیون فرهنگی همه روزه جلسات کارشناسی خود را برای بررسی این لایحه برگزار می کند و تلاش دارد که با دریافت نظرات کارشناسان اعم از کارشناسان بیرون شورا و کارشناسان شورا جمع بندی تکمیلی خود را برای طرح در کمیسیون تلفیق آماده کند.

وی اظهار داشت: زمانی که سخن از برنامه سوم به میان می آید انتظار بر این است که رابطه ای منطقی با برنامه دوم وجود داشته باشد از این روی باید ارزیابی دقیقی از واحدهای ذینفع در برنامه دوم انجام گیرد تا میزان انحراف از برنامه مشخص شده و پیشنهاداتی کمکی برای تسریع در روند برنامه دریافت شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر اینکه فرهنگ زیربنای مدیریت است و باید تلاش شود که در برنامه توسعه شهر فرهنگ رنگ و بوی جدی تری را بگیرد، اظهار داشت: این برنامه باید به رویکردهای شورای پنجم از جمله ارتقای مشارکت حداکثری و نقش مردم در شهر و اصول شفافیت و پاکدستی توجه جدی داشته باشد.

حق شناس در خصوص موضوع نظارت کمیسیون فرهنگی بر برنامه هایی که شهرداری تهران عملیاتی می کند، گفت: نظارت یکی از وظایف جدی شورا است از این  روی باید سازوکارها و ابزارهای مناسبت تری به کار گرفته شود که امکان تقویت جایگاه نظارت شورا را فراهم کند.

وی اعلام کرد: در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز تلاش شد در سال دوم به بحث نظارت اهمیت بیشتری داده شود و برهمین اساس همکارانی از سطوح مختلف شهرداری به عنوان بازوان نظارتی برای تسری در امر نظارت به کار گرفته شدند.