به گزارش اکونا پرس،

به نقل از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای یکصدو بیست و چهارمین جلسه شورا به دو حادثه همزمان که مظلومیت وحقانیت ملت ایران را در جهان نشان داد اشاره کرد و افزود: ابتدا نشست ورشو که تصویری تمام نما از شرایط بحرانی جهان اسلام وعمق فاجعه در برخی دولتهای عربی را نشان می دهد که در کنار رژیم اسراییل وعلیه جمهوری اسلامی ایران و جریان اصیل اسلامی قرار گرفته اند و در همان روز حادثه تروریستی در سیستان وبلوچستان که مردم ایران را داغدار کرد و البته میوه چنین اقدامات خارج از چارچوب حقوق و روابط بین المللی محسوب می شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه شباهت دیگر این دوحادثه را نرسیدن به  اهدافشان دانست و افزود: اگرچه در ورشو آمریکا توانست برخی دولتهای عربی را در کنار رژیم صهیونیستی ومنافقین گرد بیاورد اما نتوانستند حتی اشاره کوچکی به نام بزرگ ایران کنند و در عملیات تروریستی نیز اگرچه خون پاک، مرزبانان مظلوم و غیور ایران بر زمین ریخته شد اما شرمساری این حادثه بجای ایران برای عاملان وآمران آن ماند و ملت ایران بدلیل ووجود چنین فرزندانی سرافرازتر شد و تروریسم میدانی ودولتی هردو عواقب اقداماتشان را بزودی مشاهده خواهند کرد.

وی افزود: طبیعی است در شرایط پیش رو ، اقدامات آشکار وپنهان علیه جامعه ما افزایش می یابد و لزوم هوشیاری نیروهای امنیتی ، نظامی و همچنین سایر مسئولان وجود دارد، باید بدانیم تفرقه و اختلاف، امروز مخرب تر از هر ماده منفجره وموثرتر از هر نشست دشمنان این کشور عمل می کند و جریانات سیاسی و صاحبان تریبون های عمومی، از اقداماتی که در تضعیف قوای سه گانه، دیپلماسی و نیروهای دفاعی کشور است ، بپرهیزند.

وی در ادامه درگذشت خانم پوران شریعت رضوی ، خواهر نخستین شهید جنبش دانشجویی ایران و همسر مرحوم دکتر شریعتی را نیز به فرزندان ایشان تسلیت گفت و همچنین درگذشت خواهر نایب رییس شورا، جناب آقای امینی، و خواهر آیت الله هاشمی رفسنجانی که از افتخار مادر شهید بودن نیز برخوردار بودند و تا پایان عمر در کمال ساده زیستی در روستا زندگی و با کار شرافتمندانه نمونه ای مثال زدنی از تدین، پارسایی، عزت نفس و انقلابی گری بودند را تسلیت گفت.

محسن هاشمی با اشاره به دیدارهای شهردار تهران با مراجع معظم تقلید از طرف اعضای شورای اسلامی شهر تهران، از این دیدارها قدردانی کرد و افزود: امیداورم بزودی مجموعه دیدگاههای مراجع جهت استفاده در اختیار شورا و مدیران شهری قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال 1398 در شورا گفت: بودجه امسال با توجه به تغییرات در مدیریت شهری و بررسی برنامه سوم، با تاخیر نسبت به زمانبدنی مقرر ارائه شده است که امیدوارم با  تلاش همکاران شورا، بررسی  این لایحه در کمیسیونهای تخصصی وتلفیق هرچه سریعتر به اتمام برسد و در مهلت مقرر در صحن شورا تصویب شده و قبل از پایان سال به تایید مراجع ذیربط برسد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران سیاستهای شورا در بررسی لایحه بودجه 1398 را پرهیز از هزینه های غیرضروری وتشریفاتی، افزایش بهره وری در هزینه های خدمت رسانی و توجه به اولویتهای توسعه شهر در بخش حمل ونقل عمومی برشمرد و افزود: با توجه به شرایط سخت معیشتی مردم و مشکلات نقدینگی شهرداری تهران، بصورت جدی از همه مجموعه مدیریت شهری می خواهیم که هزینه های غیرضروری تشریفاتی و لوکس گرایی را در اعتبارات حذف کرده و بودجه را در اولویتها هزینه کنند.

وی در ادامه افزود: در شرایط انقباضی مالی، تنها راهکار جلوگیری از روزمرگی و رکود در توسعه شهر، افزایش بهره وری از طریق بهبود اثر بخشی در اولویت بندی مناسب پروژه ها ومصارف و همچنین ارتقا کارایی از طریق حذف رانتها، سومدیریتها و موازی کاری هاست.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: مطالبات مردم از مدیریت شهری جدید، بسیار جدی است و می توان گفت که سال 1398، سال قضاوت مردم در مورد عملکرد مدیریت شهری ولیست امید خواهد بود و این قضاوت نتیجه خود را در آرا مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نشان خواهد داد.

وی در ادامه افزود: البته متاسفانه در روزهای اخیر برای شورا اتفاقات غیرمنصفانه رخ داد. با فراخواندن دو عضو شورا به دادگاه جناب آقای میرلوحی و سرکار خانم خداکرمی نتوانستند از خود دفاع کنند و حکم اشد مجازات برای جناب میرلوحی صادر شد که امیدواریم در واخواهی و تجدید نظر این مشکل حل شود.

همچنین بخشی اظهارات اخیر جناب اقای قالیباف شهردار اسبق تهران در صداوسیما، غیرمنصفانه و ظلم به شهرداری و شورا بود که انتظار داریم ایشان اظهارات خود را اصلاح و صداوسیما فرصت پاسخگویی را فراهم کند.