به گزارش اکونا پرس،

به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه 3، عباس فخارمنش گفت: لایروبی مکانیکی کانال سرپوشیده و زیرگذر بزرگراه همت – شریعتی در انتهای مسیل زرگنده در محدوده زیر بزرگراه همت ( تقاطع همت -  شریعتی ) در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این عملیات از نهم شهریورماه به مدت 22 روز در محدوده مذکور اجرا می شود، افزود: از آنجایی که در فصل بارندگی با توجه به غیر مسطح بودن بستر کانال مقداری زیادی شن و ماسه و لجن در سرتاسر کانال جمع آوری و رسوب می کند این عملیات به منظور جلوگیری از احتمال آبگرفتگی بزرگراه و پاکیزگی محیط زیست و جلوگیری از استشمام بوی تعفن ناشی از لجن انجام می شود.

فخارمنش با بیان اینکه این کانال در سال نیاز به لایروبی دستی و مکانیکی دارد تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و نزدیک شدن به فصل بارندگی لایروبی مکانیکی این کانال یک یا دو سال در سال اجرا می شود.

وی ادامه داد: ماشین آلات سنگین مانند: دستگاه لودر، کامیون، مایلر و بابکت از جمله وسایل مورد استفاده در این عملیات است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 3 اظهار داشت: جنس دیواره، بستر و سقف کانال زیرگذر بزرگراه همت – شریعتی بتنی است، طول آن600 متر، عرض آن 8-6 متر و ارتفاع کانال 4 متر است.

فخارمنش اذعان کرد: شن و ماسه و لجن استحصالی از داخل کانال زیرگذر بزرگراه همت – شریعتی توسط کامیون ها به مراکز مجاز تخلیه ، حمل می شود.