به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه9، سید علی مفاخریان شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: اقدامات محیط زیستی مناسبی در منطقه9 همسو با رویکرد های محیط زیستی در راستای نیل به اهداف توسعه پایدار شهری و دست یابی به استانداردی برای بهبود عملکرد محیط زیست انجام شده است. 

وی افزود: با توجه به جایگاه حائز اهمیت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران می توان با مشارکت شهروندان در خصوص موضوعات زیست محیطی و محیط زیستی پویا و پایدار اقدامات لازم را انجام داد، که در این خصوص تلاش برای زیست پذیری هر چه بیشتر شهر تهران صورت گرفته است. 

در ادامه مدیر کل اداره محیط زیست توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن یادآوری رویکرد ها و خط مشی هایی که در حوزه محیط زیست مطرح است اظهار داشت: هویت بخشی به موضوع محیط زیست و جذب نیروهای متخصص در مناطق مختلف، می تواند موجب توانمند سازی بازوهای اجرایی محیط زیست شهر تهران باشد.

وی با اشاره به مرتفع سازی مسائل و چالش ها بیان داشت: در تلاشیم تا با جلوگیری از موازی کاری ها و ارائه فعالیت های یکپارچه گامی برای رشد و و توسعه هرچه بیشتر محیط زیست شهر تهران برداریم که این امر می بایست همسو با رویکرد های برنامه سوم توسعه شهر تهران باشد.

انصاری با اشاره به بهینه سازی مصرف انرژی و منابع تاکید کرد و گفت: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی از سوی دولت، می بایست به موضوع بهینه سازی مصرف انرژی و منابع، بیش از پیش توجه شود و نگهداشت تجهیزات مصرفی انرژی نو و تجدید پذیر در دستور کار قرار گیرد.

وی به بانک اطلاعاتی منابع آلاینده های مناطق نیز اشاره و بیان داشت: به منظور تکمیل داده های اطلاعاتی منابع آلاینده در شهر تهران، به روز رسانی اطلس منابع آلاینده های مناطق لازم و ضروری است که این امر نیازمند همکاری و مشارکت فعال مناطق می باشد.

مدیر کل محیط زیست توسعه پایدار شهرداری منطقه9 در پایان اذعان داشت: ارتقا زیست پذیری شهر تهران، مستلزم همکاری و مشارکت حوزه های مختلف محیط زیستی می باشد که این امر رویکرد مدیریت ارشد شهری مبنی بر "تهران شهری برای همه" را تحقق می بخشد.