به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 4 "حمیدرضا رشیدی فرخی" با اشاره به این خبر گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید و به منظور ارتقای ایمنی هرچه بیشتر دانش آموزان در سطح معابر، طرح استقبال از مهر 98 با اولویت مدارس و مراکز آموزشی در محله های محروم و کم برخوردار در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات این طرح گفت: شستشو و پاکسازی 2هزار مترمربع از نماها، 250 مترمربع نقاشی دیواری در جداره های داخلی و خارجی مدارس، رفع نواقص ومرمت آبخوری ها، رنگ آمیزی مخازن و زیر مخزنی ها ، نگهداری و جایگزینی مخازن، پیرایش شهر ، حذف زوائد فیزیکی و بصری و اکران پرتابل و بنرهای خوش آمدگویی به مدارس از اقدامات طرح استقبال از مهر 98 است.

فرخی  افزود:  رفع مزاحمت  و آلودگی صنوف مجاور مراکز آموزشی، مبارزه با جانوران مضر شهری، زنده گیری  سگ های ولگرد و بلاصاحب در اطراف مدارس و مراکز آموزشی از دیگر اقداماتی است که برای امنیت و رفاه حال دانش آموزان در طرح استقبال از مهر از ابتدای شهریور ماه اجرا شد. 

معاون خدمات شهری منطقه با اشاره به جزییات این طرح گفت: در این راستا اداره ساماندهی با برگزاری چندین مرحله طرح های فوریتی در اطراف مدارس و مؤسسات آموزشی اقدام به شناسایی و طعمه گذاری 1983 مورد کلونی و منفذ آلوده، جمع آوری 188 لاشه موش، توزیع 280 تله چسبی و 3000 نسخه آموزشی و بروشور کرد.

وی در پایان از تجهیز ناوگان جمع آوری پسماند برای سرویس های مدارس خبر داد و گفت: توزیع 370 کیلو کیسه های زیست تجزیه پذیر پسماند خشک ، تحویل 260 کارتن پلاست و مخازن مخصوص جداسازی پسماند به مدارس و طرح  ویژه جمع آوری کاغذ و اهدای جوایز به دانش آموزان در مدارس از ویژه برنامه های این طرح در بازه زمانی اولیه آن است.